عصر خودرو

تحقق وعده دولت یازدهم;

فضای کسب و کار کشور ۳۴ رتبه بهبود یافت

عصر بازار- با روی کارآمدن دولت یازدهم بهبود چشمگیری در رتبه جهانی فضای کسب و کار کشور حاصل شد، به طوری که این رده بندی از ۱۵۲ در سال ۱۳۹۲ به ۱۳۲ در سال ۱۳۹۳ و ۱۱۸ در اواخر سال ۱۳۹۴ بهبود یافته است.

فضای کسب و کار کشور ۳۴ رتبه بهبود یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، یکی از وعده های اصلی برنامه های انتخاباتی دولت تدبیر و امید، بهبود فضای کسب و کار بود که محقق شد. در دوره فعالیت دولت یازدهم در مجموع رتبه ایران در فضای کسب و کار جهانی 34 رتبه ارتقا یافته است.
    بر اساس مصوبه هیات وزیران در سال 1393 به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد اصل 138قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، دستگا ه های اجرایی مکلف شدند در راستای ارتقا جایگاه ایران در شاخص های جهانی کسب و کار و بهبود محیط کسب و کار، اقدام لازم را برای رسیدن به وضعیت مطلوب انجام دهند.
    انتظار بر این است که روند بهبود رتبه کسب و کار کشور در سطح جهانی در سال های آتی تداوم یابد. یکی از مهمترین مولفه هایی که می تواند در بهبود فضای کسب و کار موثر باشد، ایجاد امنیت روانی برای سرمایه گذاری است که این مهم با روی کارآمدن دولت یازدهم که مدیریت مالی کشور را بهبود بخشید و همچنین اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) و افزایش تعاملات بین المللی حاصل شد.
    تردیدی نیست،شرایط ناهمگون اقتصادی که به دنبال بی مسوولیتی، بی برنامگی، رانتخواری و نبود شفافیت و پاسخگونبودن به مردم از سال های گذشته به دولت یازدهم به ارث رسیده است نیاز به بازه زمانی طولانی برای جبران دارد.

    برچسب ها