عصر خودرو

کاهش شدید کرایه حمل درکشتیرانی;

ضرورت توسعه بانکرینگ درایران

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با اشاره به اینکه باید صنعت بانکرینگ را در کشور توسعه دهیم، گفت: کرایه حمل کالا به شدت کاهش یافته است.

ضرورت توسعه بانکرینگ درایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، علی اکبر صفایی در نخستین سمینار تخصصی سوخت رسانی دریایی در خلیج فارس با بیان اینکه در حوزه دریایی، تحریم ها به معنای واقعی برداشته شده است، گفت: بجز مباحث بانکی، سایر موضوعات مربوط به بیمه، پرچم، کلاس و ارائه خدمات حل شده است.

    وی افزود: فضای بسیار مطلوبی برای افزایش عملکرد و کارکرد در این حوزه وجود دارد اما خبر بد این است که پس از برجام ما شاهد کاهش نرخ کرایه حمل و نقل دریایی در تمامی بخش های کشتیرانی هستیم و شرکت های کشتیرانی مجبورند تا در بخش هزینه ها و درآمدها دقت بیشتری داشته باشند.

    مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با اشاره به اینکه در زمانی که نرخ بانکرینگ 600 یا 620 دلار بود این عدد به 60 درصد هزینه کشتی‌ها هم می رسید، افزود: اما الان این موضوع به عنوان یک شاخص تاثیرگذار مطرح است و همه شرکت ها تلاش دارند تا هزینه ها را به حداقل برسانند.

    وی با بیان اینکه نکته بعدی اقتصاد مقاومتی و سیاست های اجرایی اقتصاد مقاومتی است، گفت: در زمان تحریم اکثر شرکت ها بانکرینگ را از خارج تهیه می کردند اما الان اقدامات گسترده ای شده و شرکت نفتکش و کشتیرانی 90درصد سوخت را از داخل تامین می کنند.

    صفایی با اشاره به بازار مناسب صنعت بانکرینگ در کشور گفت: به علت اهمیت هزینه بانکرینگ در سبد هزینه کشتی، باید این بخش توسعه پیدا کند زیرا 600 تا 700 هزار تن سوخت با نرخ 300 دلار عدد قابل توجهی است و امروز شرکت های کشتیرانی با استفاده از نرم افزارهای موجود، زمان خرید را رصد می کنند.

    مدیر عامل شرکت ملی نفتکش با اشاره به اینکه در دنیا عرضه LNG افزایش یافته است، گفت: در حال حاضر کشتی های بزرگ بر اساس LNG ساخته می شوند.

    برچسب ها