عصر خودرو

وزیر تجارت خارجی کوبا:

ایران شریکی مهم برای ما است

عصر بازار- وزیر تجارت خارجی کوبا گفت که ایران یک شریک مهم برای ما است و همکاریهای آنها در سطح منطقه ای باید گسترش یابد.

ایران شریکی مهم برای ما است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، رودریگو مالمییرکا روز دوشنبه در مراسم گشایش همایش مشترک اقتصادی دو کشور در هاوانا افزود: ما و ایران در دوران تحریم ها به نقشه راهی دست یافته ایم که باید از آن برای کشف فرصت های جدید اقتصادی و بهره گیری از توانمندی یکدیگر بهره بگیریم.

     وی افزود: کوبا قصد دارد بر اساس سیاست اقتصادی، اجتماعی و انقلابی خود، مدلی جدید از یک اقتصاد سوسیالیست، دموکرات، پیشرفته و حامل رفاه برای مردم در پیش بگیرد و ایران می تواند در این زمینه به کوبا کمک کند.

    وی ایجاد تنوع در بازار، انتقال سرمایه، همکاری در همه زمینه های اقتصادی و تقویت روابط با دیگر کشورها را بر اساس منافع متقابل از ویژگی های طرح ملی توسعه کوبا بیان کرد.

    مالمییرکا گفت که در این شرایط ایران نه تنها می تواند یک شریک اقتصادی خوب برای کوبا باشد بلکه باید از ظرفیت آن برای حضور در بازارهای آسیایی نیز بهره بگیریم.

    وی یادآور شد: تحریم های آمریکا علیه کوبا با وجود مذاکرات و سفر باراک اوباما رییس جمهوری آن کشور به هاوانا ادامه دارد و در این شرایط، کشورش چاره ای جز اجرای طرح های کوتاه مدت اقتصادی برای دستیابی به پیشرفت ندارد.

    وزیر تجارت خارجی کوبا با استقبال از حضور هیات بزرگ اقتصادی ایران در هاوانا تصریح کرد: شرکت های ایرانی می توانند موتور تحرک و پیشرفت اقتصادی در کوبا باشند

    برچسب ها