عصر خودرو

برای بازدید از طرحهای گازی و پتروشیمی;

وزیر نفت پنجشنبه به پارس جنوبی می‌رود

عصر بازار- وزیرنفت به منظور بازدید از فازهای پارس جنوبی و همچنین برخی از طرحهای پتروشیمی و دیدار با مسئولان استانی، آخر این هفته به استان بوشهر می رود.

وزیر نفت پنجشنبه به پارس جنوبی می‌رود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، بیژن زنگنه روزهای پنجشنبه و جمعه (٤ و ٥ شهریورماه) از فازهای اولویت دار امسال پارس جنوبی بازدید و با مدیران نفت و گاز پارس جنوبی دیدار و گفتگو می کند.

    وزیر نفت درخصوص میدان گازی پارس جنوبی با بیان این که اواخر امسال یا اوایل سال آینده به قطر می رسیم، تصریح کرده بود: روزی که کار را در وزارت نفت آغاز کردم تولید روزانه این میدان 240 میلیون مترمکعب بود که آخر پارسال به 360 میلیون مترمکعب در روز رسیدیم که این میزان با وارد مدار شدن فاز ١٢ به اندازه سه فاز متعارف، ١٥ و ١٦ و ١٧ محقق شد.

    زنگنه با بیان این که امسال ان شاء ا.. فاز ١٨، ١٩ (٢ فاز متعارف) و 20 و ٢١ وارد مدار تولید می شوند، افزوده بود: با وارد مدار شدن این فازها تولید گاز از میدان مشترک پارس جنوبی به 500 میلیون مترمکعب و یا کمی بیشتر از این رقم خواهد رسید و آخر امسال و اوایل سال آینده در برداشت روزانه گاز به قطر می رسیم اما از منظر تجمعی قطر بیش از ٢ برابر ایران برداشت کرده و این بخشی است که ما از دست داده ایم؛ باید توجه داشت در اجرای یک پروژه علاوه بر پول و سرمایه زمان نیز مهم است.

    وزیر نفت با بیان این که شرکت ملی نفت ایران به این دلیل و تاخیرهای انجام شده در پروژه های پارس جنوبی و دیگر پروژه ها بیش از 50 میلیارد دلار بدهکار است، یادآور شد: این بدهکاری بر گردن ما است در حالی که در 10 فاز نخست که توسعه دادیم هیچ بدهی نداشتیم و همه آنها بموقع اجرایی و پرداخت شد در حالی که بقیه فازها بیش از 10 سال طول کشیده است و 50 میلیارد دلار بدهی غیرقابل بازگشت به ما تحمیل شده اما به هرحال کاری بوده که شده است.

    برچسب ها