عصر خودرو

صعود سنگ‌آهن جهانی به قله دوساله

عصر بازار- قیمت سنگ‌آهن در معاملات آتی چین به بالاترین سطح دو سال اخیر خود رسیده است؛ این در حالی است که کارخانه‌های فولاد در بزرگترین تولیدکننده فولاد دنیا به پرکردن انبارهای خود از مواد خام روی آورده‌اند.

صعود سنگ‌آهن جهانی به قله دوساله
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، قیمت سنگ آهن در بورس کالای دالیان با رشدی 2.7 درصدی به 457 یوآن (68.77 دلار) رسید که بالاترین سطح از 27 آگوست 2014 بوده است.

    یو یانگ، تحلیلگر شن‌یین و وانگو در شانگهای اعلام کرد: «‌به طور کلی، زیربنای بازار فولاد همچنان قوی است و کارخانه‌ها سود خوبی به جیب زده و انبارهای سنگ‌آهن خود را از این ماده خام پر می‌کنند.»

    عرضه سنگ‌آهن در بنادر چین با رشدی 1.05 میلیون تنی در هفته منتهی به 22 آگوست به 108.46 میلیون تن رسید و همچنان 32 درصد بیشتر از سال گذشته بوده است. موجودی انبارها در حال حاضر به بالاترین سطح خود از آگوست 2014 رسیده است.

    چین متعهد شده تا کاهش ظرفیت بیشتری را در بخش فولاد در دستور کار خود قرار داده و مامورانی را برای نظارت بر نتایج به این بخش اعزام کند. انتظار می‌رود دولت به هزینه‌ کردن در حوزه زیرساخت‌ها ادامه داده و امیدها را برای افزایش تقاضا و حمایت قیمت فولاد بالا ببرد.

    بر اساس این گزارش هر تن میل‌گرد برای تحویل در ماه ژانویه، با رشدی 0.7 درصدی در بورس ‌آتی شانگهای 2588 یوآن معامله شد. بر اساس اطلاعات TSI، قیمت هر تن سنگ‌آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین چین در روز دوشنبه با رشدی 10 سنتی نسبت به جلسه گذشته به 61 دلار و 10 سنت رسید.

    برچسب ها