عصر خودرو

مجری طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی خبر داد;

پرونده توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی تا پایان امسال بسته می‌شود

عصر بازار- مجری طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی از تکمیل طرح توسعه این فاز تا پایان سال ۹۵ خبر داد.

پرونده توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی تا پایان امسال بسته می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، حمیدرضا مسعودی در جمع خبرنگاران در محل فاز 19 پارس جنوبی در عسلویه، اظهار داشت: در حال حاضر 17 میلیون مترمکعب گاز شیرین در دو ترین پالایشگاه فاز 19 پارس جنوبی تولید می‌شود.

    وی با بیان اینکه طرح فاز 19 اولین طرح از مجموع طرح‌های 35 ماهه است که گاز ترش دریا را وارد پالایشگاه کرده است، گفت: تا امروز دو مییلون بشکه میعانات گازی در فاز 19 تولید شده که یک میلیون و 40 هزار بشکه آن به بازارهای مختلف صادر شده و 500 هزار بشکه آماده صادرات است.

    مجری طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی افزود: هدف از توسعه فاز 19 پارس جنوبی تولید 56 میلیون مترمکعب گاز ترش از دریا و تبدیل آن به 50 میلیون مترمکعب گاز شیرین است.

    مسعودی با بیان اینکه تولید فعلی گاز ترش در فاز 19 از یک سکوی اقماری و سکوی 19c صورت می‌گیرد، گفت: سکوی 19b در خرمشهر در حال ساخت است و پیش بینی می‌شود این سکو در زمستان امسال نصب شده و بهره‌برداری از آن تاپایان سال جاری آغاز شود.

    وی ادامه داد: تاکنون تمامی خطوط لوله دریایی طرح فاز 19 نصب شده و با بهره‌برداری از سکوی 19b، پرونده توسعه فاز 19 تا پایان امسال بسته می‌شود.

    برچسب ها