عصر خودرو

مدیر عامل بورس انرژی در نخستین روز هفته دولت خبرداد;

معامله ۳۰۰میلیارد تومانی اوراق سلف بنزین ستاره خلیج فارس در کسری از ثانیه

عصر بازار- در نخستین روز هفته دولت مدیر عامل بورس انرژی از معامله عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد بنزین شرکت نفت خلیج فارس در کسری از ثانیه خبر داد.

معامله ۳۰۰میلیارد تومانی اوراق سلف بنزین ستاره خلیج فارس در کسری از ثانیه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، امروز برای نخستین بار پس از پذیرش، تعداد یک میلیون و 400 هزار و 592 قراداد اوراق سلف موازی استاندارد بنزین اکتان90 متعلق به شرکت نفت ستاره خلیج فارس در نماد معاملاتی "ستاره 961" در بورس انرژی کشف قیمت و معامله شد.

    در این رابطه سید علی حسینی مدیر عامل بورس انرژی  گفت: در نخستین روز هفته دولت عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد بنزین اکتان90 متعلق به شرکت نفت ستاره خلیج فارس در حالی با موفقیت صورت گرفت که پیش از انجام معاملات با تقاضای انبوهی از خریداران حقیقی و حقوقی روبرو بود.

    وی افزود: پیش از انجام این معامله در سامانه معاملات با 1192 درخواست ، متقاضی بیش از 112 میلیون قرارداد "ستاره 961" بودند و این در حالی بود که تنها امکان فروش یک میلیون و 400 هزار و 592 قرارداد از سوی عرضه کننده وجود داشت.

    به گفته حسینی قیمت پایه هر یک از اوراق سلف موازی استاندارد بنزین اکتان90 متعلق به شرکت نفت ستاره خلیج فارس به مبلغ دو میلیون و 141 هزار و 950 ریال است که امروز دوم شهریور ماه و همزمان با نخستین روز هفته دولت در تابلوی سلف موازی استاندارد بازار مشتقه بورس انرژی ایران به ارزش 299 میلیارد و 999 میلیون و 800 هزار تومان معامله شد.

    هدف از این تامین مالی حدود 300 میلیارد تومانی ،  اجرای طرح های شرکت نفت ستاره خلیج فارس، بزرگترین پالایشگاه تولیدکننده بنزین در کشور می‌باشد. سهام مدیریتی این پالایشگاه در اختیار تاپیکو از جمله شرکت های تابعه شستا است.

    برچسب ها