عصر خودرو

رئیس کل بانک مرکزی:

ظرفیت بانک ها باید در حمایت از رونق تولید متمرکز شود

عصر بازار- رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: بانک مرکزی و نظام بانکی مکلف است ظرفیت خود را در حمایت از رونق تولید متمرکز کند.

ظرفیت بانک ها باید در حمایت از رونق تولید متمرکز شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، ولی الله سیف عصر دوشنبه در حاشیه بیست و یکمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گلستان در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: امسال سال حساس اقتصادی برای کشور است و به همین جهت بود که مقام معظم رهبری در نامگذاری سال جدید بر اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل تاکید داشتند.

    وی با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری در فرمایشات مکمل بعدی بر حمایت از واحدهای کوچک و متوسط تاکید داشتند، افزود: هرچند واحدهای بزرگ تولیدی و صنعتی در اقتصاد کشور موثر هستند اما بعضی از ویژگی های مثبت از جمله تثبیت اشتغال در سراسر کشور را دارا نیستند.

    رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ادامه داد: ایجاد عدالت اجتماعی و کاهش شکاف توسعه در مناطق مختلف کشور یکی از ویژگی های مثبت واحدهای تولیدی کوچک و متوسط است از اینرو باید این واحدها مورد توجه ویژه قرار گیرند.

    وی اضافه کرد: هم اکنون اولویت اصلی در حمایت از بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط پرداخت تسهیلات برای تامین گردش مالی است.

    سیف به روند کاهشی رکود در کشور و رسیدن آن از 6.8 درصد منفی به سه درصد مثبت اشاره و تصریح کرد: به دلیل شوک نفتی در سال گذشته نتوانستیم به دستاوردهای مناسبی کسب کنیم و امسال بنا داریم با برنامه ریزی آن ها را جبران کنیم.

    وی با تاکید بر اینکه تک رقمی شدن تورم و تثبیت آن نبابد منجر به غفلت در اجرای برنامه های خارج از رکود شود، خاطر نشان کرد: در اوایل سال پرداخت 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای رونق تولید و خروج از رکود بنگاه های اقتصادی راکد در دستور کار قرار گرفت و با وجود تنگناهای مالی، تحقق آن بسیار آسان است.

    رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی با تاکید بر اینکه ممنوعیت ها و محدودیت های گذشته لازم الجراست، متذکر شد: توافق با بنگاه های اقتصادی و اغماض برای اشکالات موجود دائمی نیست و تلاش داریم با پرداخت تسهیلات برای خروج از رکود و افزایش تولید به بنگاه های تولیدی و اقتصادی فرصت جدیدی بدهیم تا تحرک در تولید و ایجاد اشتغال را شاهد باشیم.

    سیف خواستار کمک مسئولان استانی برای وصول مطالبات معوق بانک ها شد و تاکید کرد: باید دقت شود تا با منابع محدود تسهیلاتی شاهد بیشترین اثر بخشی در تولید استان باشیم.

    برچسب ها