عصر خودرو

با ساخت ۱۲ نیروگاه جدید؛

ظرفیت تولید برق ایران به ۸۰ هزار مگاوات افزایش می‌یابد

عصر بازار- همزمان با هفته دولت، ساخت ۱۲ نیروگاه جدید برق با ظرفیت تولید ۶ هزار مگاوات آغاز شد که در صورت بهره‌برداری ظرفیت تولید برق ایران از مرز ۸۰ هزار مگاوات عبور می‌کند.

ظرفیت تولید برق ایران به ۸۰ هزار مگاوات افزایش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، از ابتدای سال جاری تاکنون با بهره برداری از 10 واحد جدید نیروگاهی ظرفیت تولید برق ایران به بیش از 74 هزار مگاوات افزایش یافته است.

    درهمین حال، همزمان با فرا رسیدن هفته دولت عملیات ساخت 12 نیروگاه جدید با ظرفیت تولید 6 هزار و 84 مگاوات برق در کشور آغاز شده است.

    بر این اساس تا چند روز آینده به طور رسمی عملیات اجرایی و کلنگ زنی ساخت 12 نیروگاه برق در بندرعباس، بویین زهرا، خرم آباد، تبریز، زرند، قشم دو، شاهرود، چابهار، ارومیه، تهران، عسلویه و ماکو با اعتباری معادل 178 هزار و 337 میلیارد ریال آغاز خواهد شد.

    از سوی دیگر پیش بینی می شود با بهره برداری از این 12 نیروگاه جدید برق، در قالب یک برنامه چهار ساله ظرفیت تولید برق ایران از مرز 80 هزار مگاوات عبور کند، این درحالی است که یکی از برنامه های صنعت برق ایران در قالب اجرای برنامه ششم توسعه افزایش تولید برق کشور به بیش از یکصد هزار مگاوات است.

    همسو با آغاز ساخت 12 نیروگاه جدید، شهریورماه سال جاری سه نیروگاه جدید هم با ظرفیت تولید یکهزار و 460مگاوات به طور رسمی افتتاح خواهند شد ضمن آنکه این نیروگاه پیش از فرا رسیدن فصل تابستان و به منظور تامین برق مشترکان راه‌اندازی و به شبکه برق کشور سنکرون شده بودند.

    در کنار بهره برداری و افتتاح رسمی سه نیروگاه برق حرارتی، شهریورماه سال جاری 22 طرح تولید برق از انرژی‌های نو (نیروگاه‌های بادی و خورشیدی) از جمله نیروگاه بادی کهک قزوین، نیروگاه خورشیدی قم هم به بهره‌برداری خواهند رسید.

    برچسب ها