عصر خودرو

استراتژی مناسب در شرایط فعلی بورس

عصر بازار- با احتمال کاهش بیشتر نرخ سود بانکی و پیش بینی افزایش سود آوری برخی صنایع توصیه می شود که سرمایه‌گذاران با تحلیل شرکت‌ها و صنایع و برآورد سودآوری آتی سهام نسبت به خرید اقدام کنند.

استراتژی مناسب در شرایط فعلی بورس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، با کاهش نرخ بهره بانکی، بازار سرمایه به عنوان بازاری موازی با رشد همراه بوده است.  این در حالی است که، این رشد با نوسان روزانه سهام مختلف شکل گرفته و افرادی که در این روزها نسبت به خرید سهام اقدام کرده اند بعضا با کاهش ارزش سهام مواجه شده و سرمایه خود را از دست داده اند. به عنوان یک اصل سرمایه‌گذاری ریسک و بازده دو مولفه جدا نشدنی هستند و هر کجا که بازده و سود بیشتری طلب می‌گردد باید ریسک بیشتری نیز متحمل شد.
    افرادی که در بازار سرمایه اقدام به سرمایه گذاری می کنند از این قاعده مستثنا نخواهند بود و باید این نکته را در نظر بگیرند و نسبت به پذیرش بیشتر ریسک خود آگاه باشند.
    افزون بر این، در شرایط فعلی با توجه به نوسان زیاد در قیمت سهام شرکت‌ها، به سرمایه گذاران توصیه می شود که از حرکات هیجانی به شدت اجتناب کنند و از خرید و فروش سهام براساس شایعات و اخبار ناموثق خودداری نمایند.
    همچنین، در شرایط فعلی خرید و فروش روزانه سهام به دلیل وجود نوسان زیاد توصیه نمی شود. از سویی، در چنین شرایطی  استراتژی خرید و نگهداری سهام مناسب ارزیابی می شود.
    بر این اساس، با احتمال کاهش بیشتر نرخ سود بانکی و پیش بینی افزایش سود¬آوری برخی صنایع توصیه می شود که سرمایه‌گذاران با تحلیل شرکت‌ها و صنایع و برآورد سودآوری آتی سهام نسبت به خرید اقدام کنند. این در حالی است که در شرایط فعلی بدست آوردن سودهای نجومی بدون وجود اطلاعات نهانی و دستکاری قیمتی برای افراد وجود نخواهد داشت لیکن سود بیشتر از سود بانکی را می‌توان برای بورس متصور بود.

    نویسنده: محمدرضا آقاسمسار، مسئول مشاور سرمایه گذاری تامین سرمایه سپهر
    برچسب ها