عصر خودرو

اولین روز معاملاتی بورس در شهریورماه چگونه خواهد بود؟

عصر بازار- امروز اولین روز معاملاتی بورس در شهریور ماه آغاز می‌شود که بازار برای ادامه روند رو به رشد و فتح قله‌های جدید نیاز به تزریق نقدینگی دارد.

اولین روز معاملاتی بورس در شهریورماه چگونه خواهد بود؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصاد نیوز، در حالی اولین روز معاملاتی شهریور ماه  آغاز خواهد شد که روز گذشته نماگر بازار با ورود به کانال 78 هزار واحد بر روی یکی از سطوح محکم مقاومتی قرار گرفت و چنانچه طی چند روز آینده موفق به حفظ این روند شو،د ورود شاخص به کانال 80 هزار واحدی دور از انتظار نخواهد بود.

    از سویی دیگر بازار با کمبود نقدینگی مواجه و حجم و ارزش معاملات تا حدودی کاسته شده که می‌تواند بر روند رو به رشد بازار تا حدودی تاثیر گذار باشد.

    اما در مجموع چشم انداز بازار در بازه میان‌مدت مثبت ارزیابی می شود و ورود نقدینگی به بورس از ریسک پایینی برخوردار است.

    بازارهای جهانی اولین روز معاملاتی خود را در شرایطی آغاز می کنند که در هر سه بازار طلا، نفت و فلزات اساسی شاهد افت نسبی قیمت ها هستیم. به این ترتیب قیمت جهانی هر انس طلا با افت 7 دلار و 59 سنتی به 1334 دلار رسید. همچنین هر بشکه نفت برنت با افت 66 سنتی در قیمت 50 دلار و 15 سنت معامله شد.

    در بازار فلزات اساسی نیز شاهد افت نسبی در قیمت‌های هر 5 فلز کلیدی مس، سرب، روی، نیکل و آلومینیوم بودیم.

    در میان صنایع بازار انتظار می‌رود با توجه به کاهش قیمت جهانی فلزات اساسی و همچنین روند اصلاحی شاخص این گروه شاهد افت نسبی در نمادهای زیر مجموعه این گروه باشیم.

    در میان پالایشی‌ها اگر‌چه قیمت جهانی نفت بار دیگر به محدوده 50 دلار سقوط کرد اما اخبار مثبت این گروه و همچنین خوش بینی سهامداران نسبت به این گروه باعث شده شاهد معاملات پر رونقی در میان نمادهای پالایشی باشیم. در این گروه «شتران» با توجه به انتشار اخباری مبنی بر انتقال از فرابورس به بورس با افزایش تقاضا مواجه شده اما در مقابل گروه محصولات نفتی روز کم رمقی در پیش دارند.

    نمادهای زیرمجموعه گروه بانک و موسسات اعتباری با وجود اخبار مثبت همچنان حاشیه‌نشین هستند و با افت نسبی حجم معاملات مواجه شده‌اند. انتظار می‌رود تا زمان بازگشایی سه نماد «وبصادر، وبملت و وتجارت» شاهد ادامه این روند باشیم.

    خودرویی‌ها کماکان بیشترین حجم و ارزش معاملات روزانه را به خود اختصاص داده‌اند در این میان روند معاملات قطعه‌سازها بیشتر مورد توجه قرار گرفته و شاهد رشد نسبی در نمادهای زیر مجموعه این گروه هستیم.

    به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود روند معاملات امروز با وجود شروع مطلوب در دقایق ابتدایی در ادامه با افزایش عرضه مواجه شده و تا حدودی متعادل شود. در این میان نقش سهامداران حقوقی در حمایت از بازار تاثیر گذار خواهد بود.

    برچسب ها