عصر خودرو

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

عصر بازار- در حالی که تحلیلگران به دلیل اختلافات بین ایران و عربستان امید چندانی به نشست آتی تولید کنندگان در خصوص فریز تولید ندارند قیمت جهانی نفت امروز کاهش داشت.

قیمت جهانی نفت کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در حالی که تحلیلگران نسبت به موفقیت آمیز بودن نشست آتی تولید کنندگان نفت ابراز تردید کرده و گفته اند قیمت نفت برنت احتمالا مجددا به زیر 50 دلار باز خواهد گشت، قیمت نفت امروز کاهش یافت. تحلیلگران می گویند افزایش بیش از 20 درصدی قیمت نفت در ماه اوت بیش از حد و مبتنی بر داده های واقع بینانه نبوده است.

    تجار گفتند، افزایش صادرات فرآورده های نفتی از سوی چین نیز برقیمت ها فشار آورده است.

    صادرات سوخت دیزل و بنزین چین در ماه جولای به ترتیب 181.8 و 145.2 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته و به 1.53 میلیون و 970 هزار تن رسیدهاست.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 66 سنت، معادل 1.3 درصد کاهش به 50 دلار و 22 سنت رسید.

    قیمت نفت خام آمریکا نیز با 51 سنت، معادل 1.05 درصد کاهش کاهش به 48 دلار و یک سنت رسید.

    تحلیلگران با ابراز تردید درباره افزایش قیمت های ماه اوت گفتند، بخش عمده ای از این افزایش ناشی از پیش خرید ها و انتظارات ایجاد شده در نتیجه اعلام نشست ماه آینده تولید کنندگان بوده است.

    مورگان استنلی در خصوص نشست آتی تولید کنندگان نفت در الجزایر نوشت، دستیابی به توافقی برای مهار رشد عرضه نفت «خیلی بعید است» و «بادهای مخالف و چالش های لجستیکی بسیار زیادی در مسیر رسیدن به یک توافق معنادار وجود دارد.»

    کشورهای عضو اوپک و دیگر تولید کنندگان نظیر روسیه قرار است در ماه سپتامبر تشکیل جلسه دهند و در خصوص فریز تولید مذاکره نمایند. اما تحلیلگران گفته اند، اختلاف و دشمنی بین ایران و عربستان، احتمال رسیدن به توافق را پایین می آورد.

    بانک بارکلیز هم اعلام کرد، به دلیل مازاد عرضه موجود در بازارها، افزایش 20 درصدی قیمت ها در ماه اوت دارای پشتوانه نیست و نفت بالای 50 دلار دوام نخواهد داشت.

    برچسب ها