عصر خودرو

مدیرعامل بورس کالا خبر داد;

عرضه پراید در بورس منتفی شد

عصر بازار- چندی پیش مدیرعامل بورس کالا خبر از مذاکراتی با خودروسازها داد و گفت اگر در آن مذاکرات به نتیجه برسند، خودروهایی همچون پراید می‌توانند از طریق اوراق سلف موازی، تامین مالی شده و در بورس کالا عرضه شوند، اما به گفته او، اکنون این تامین مالی به علت موضوعات قیمتی، منتفی شده است.

عرضه پراید در بورس منتفی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، حامد سلطانی‌نژاد درباره تامین مالی پراید از طریق اوراق سلف موازی اظهار کرد: ما اعلام آمادگی کردیم که این تامین مالی صورت پذیرد، اما اوراق سلف امکان دارد در بازار هر قیمتی داشته باشد و با توجه به اوصاف بازار و نرخ بهره رایج در آن، می تواند پایین تر یا بالا تر از قیمت فعلی باشد.

    وی افزود: وقتی بحث قیمتی مطرح شد دوستان خودرویی دیدند که در قیمت‌گذاری با محدودیت‌های قانونی مواجه هستند و به همین علت مقداری عقب نشینی نسبت به عرضه این اوراق در بورس صورت گرفت.

    مدیرعامل بورس کالا ادامه داد: علت این که ما گفته بودیم باید حتما خودرو در بورس کالا مبادله شود، برنامه عرضه و تولید خودرو بوده که به پشتوانه آن عرضه، اوراق سلف موازی را منتشر کنیم چرا که سلف اوراقی است که به پشتوانه تولید آینده منتشر می‌شود.

    سلطانی نژاد تصریح کرد: قیمت گذاری خودرو موضوع مهمی بود که موانع حقوقی برای عرضه اوراق سلف موازی خودرو در بورس ایجاد کرد.

    وی با بیان اینکه احتمال داشت با عرضه پراید از طریق بورس، قیمت آن افزایش یابد، گفت: در حال حاضر خودروسازها با قیمت مصوبی محصولات خود را می فروشند، ولی این حرکت در واقع نوعی حرکت به سمت اقتصاد آزاد بود.

    مدیرعامل بورس کالا تصریح کرد: از طرفی شورای رقابت و نهادهای دیگر می گویند که شما باید با این قیمت مصوب یا رقابتی خودرو را بفروشید. ما با بحث رقابتی بودن اش مشکلی نداریم، ولی اگر قرار باشد خودرو با قیمت مصوب فروخته شود که دیگر نیازی به ساز و کار بورس نیست.

    سلطانی نژاد با بیان اینکه عرضه خودرو فعلا در بورس منتفی شده، گفت: اگر خودروسازها به این نتیجه برسند که خودرو قابلیت عرضه در بورس دارد و از لحاظ نهادهای نظارتی مشکلی برایشان ایجاد نمی شود ما آمادگی داریم تا ساز و کار مبتنی بر عرضه و تقاضا را برایشان پیاده کنیم.

    برچسب ها