عصر خودرو

ترکش‌های بازار چین دنیا را لرزاند

افت بازارهای سهام خاورمیانه

عصر بازار: بازارهای سهام جهان در دور تازه‌ای از کاهش گرفتار شده‌اند. در آغاز معاملات هفتگی تقریبا هیچ شاخص مهمی با افزایش مواجه نشد. بازارهای سهام خاورمیانه نیز وضعیت مشابهی داشتند.

افت بازارهای سهام خاورمیانه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر بازار به نقل از بلومبرگ، با افت بازارهای جهانی و کاهش قیمت نفت خام برنت دریای شمال به کمترین رقم از سال 2009 بازارهای سهام خاورمیانه روندی نزولی پیدا کرده‌اند. در این میان، بازار دوبی نیز شاهد روند کاهشی است.
    بر پایه گزارش بلومبرگ، تا میانه معاملات روز دوشنبه، شاخص بازار مالی دوبی با 4.4 درصد افت روبه‌رو شد. هم‌اکنون این شاخص نسبت به نقطه اوج ماه آوریل 22 درصد کاهش نشان می‌دهد. شاخص بازار سهام ابوظبی نیز با 2.8 درصد افت به پایین‌ترین سطح از دسامبر گذشته رسید. این شاخص نسبت به جولای امسال 15 درصد افت کرده است. شاخص بازار سهام قطر هفتمین روز کاهش خود را تجربه کرد و 3.3 درصد کاهش پیدا کرد. شاخص تداول عربستان نیز نزدیک به 7 درصد کاهش یافت. یکشنبه گذشته، بازارهای سهام خاورمیانه بدترین روز خود را در سال 2015 تجربه کردند.
    از زمان وقوع شوک ارزی چین در 11 آگوست (20 مرداد)، بازارهای سهام جهان بیش از 5 هزار میلیارد دلار از دست داده‌اند. در معاملات روز دوشنبه، شاخص MSCI سهام جهان برای پنجمین روز پیاپی کاهش یافت و به کمترین رقم از اکتبر 2014 رسید.

    برچسب ها