عصر خودرو

معاون برنامه ریزی وزیر نیرو:

ایران ظرفیت تبدیل شدن به قطب انرژی منطقه را دارد

عصر بازار- معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو با بیان این که نصف قیمت واقعی برق از مردم گرفته می شود گفت: ایران ظرفیت تبدیل شدن به قطب انرژی منطقه را دارد.

ایران ظرفیت تبدیل شدن به قطب انرژی منطقه را دارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، علیرضا دائمی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو در خصوص موضوع قیمت واقعی آب و برق خاطر نشان کرد: هنوز فاصله ی بسیار زیادی وجود دارد و به عبارتی قیمت تمام شده ی برق را اگر بدون سوخت (گازی که در نیروگاه ها برای تولید برق استفاده می گردد ) در نظر بگیریم بیش از 100 تومان و در صورتی که با احتساب سوخت باشد به رقمی بیش از 350 تومان خواهد رسید در حالی که ما تقریبا نیمی از مبلغ 100 تومان را از مردم اخذ می کنیم.

    معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو ضمن اشاره به قیمت جهانی آب و برق افزود: در کشورهای همسایه نظیر عراق و ترکیه مبلغی حدود 12 تا 15 سنت می باشد ضمن اینکه تأکید می کنم ما هرگز قیمت واقعی آب و برق را از مردم دریافت نکرده ایم.

    معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو با بیان این که حتی هدفمند کردن یارانه ها تعرفه های آب و برق را به قیمت واقعی نرساند اذعان کرد: شاید یکی از دلایلی که مصرف آب و برق در کشور ما بیشتر از سایر کشورهاست این است که اینگونه مؤلفه های اقتصادی در کشور عمل نمی کنند.

    وی در ادامه افزود: دولت، سالانه بیش از 50 هزار میلیارد تومان یارانه ی آب و برق پرداخت می کند اما هدفمند کردن یارانه ها عملا نتوانست فاصله ی قیمت تکلیفی و قیمت های تمام شده را پر کند.

    علیرضا دائمی از صادرات 5 درصدی برق تولیدی کشور خبر داد و تصریح کرد:با اطمینان کامل می گویم که با توجه به سیاستهای اقتصاد مقاومتی و نیز سیاستهای کلان و چشم انداز بلند مدت کشور ،ظرفیت تبدیل شدن به قطب انرژی منطقه را داریم.

    وی در این باره ادامه داد: ما می توانیم در کنار صادرات گاز همچنان مبادلات برق را در دستور کار خود داشته باشیم چرا که این فعالیت می تواند مزیتی نسبی برای کشور ایجاد کرده و زمینه ی باز شدن کشور را در جایگاه های بین المللی مهیا کند.

    برچسب ها