عصر خودرو

نایب رئیس هیات مدیره انجمن صنایع همگن پلاستیک تهران عنوان کرد:

آمارهای سایت بهین یاب، ریشه مشکلات بازار پتروشیمی

عصر بازار- وقتی سیاستی برای معاملات محصولات پتروشیمی وجود ندارد و در طرف مقابل در بورس کالا کنترل، نظارت و آمار و اطلاعات به شیوه ای شفاف در دسترس همه قرار دارد، پس بهترین مکان برای عرضه محصولات پتروشیمی بورس کالاست.

آمارهای سایت بهین یاب، ریشه مشکلات بازار پتروشیمی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس نیوز،  نایب رئیس هیات مدیره انجمن صنایع همگن پلاستیک تهران گفت: سایت بهین یاب که سهمیه واحدهای تولیدی را مشخص می کند نیاز به پالایش اطلاعات دارد به طوریکه این سایت شرایط دشواری را برای تولیدکنندگان، صنایع معاف از مالیات، صنایع پایین دست و واحدهای تولید خارج تهران ایجاد کرده است و از این رو آنها همواره دچار مشکلات هستند.

    محمدرضا مونسان، نایب رئیس هیات مدیره انجمن صنایع همگن پلاستیک تهران در خصوص مطرح شدن دوباره بحث خروج معاملات پتروشیمی ها از بورس کالا به بورس نیوز گفت: از سال ها قبل محصولات پتروشیمی در بورس کالای ایران عرضه و معامله می شود و همه فعالان بازار و تولیدکنندگان با نحوه معاملات آشنا هستند و از آمارهای بورس استفاده می کنند، به این ترتیب تغییر شیوه این معاملات برای صنعت پتروشیمی مشکل زا خواهد شد.
    مونسان با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکنون هیچ سیاستی در خصوص عرضه محصولات پتروشیمی اعلام نکرده است، افزود: وقتی سیاستی برای معاملات محصولات پتروشیمی وجود ندارد و در طرف مقابل در بورس کالا کنترل، نظارت و آمار و اطلاعات به شیوه ای شفاف در دسترس همه قرار دارد، پس بهترین مکان برای عرضه محصولات پتروشیمی بورس کالاست.
    نائب رئیس هیات مدیره انجمن صنایع همگن پلاستیک تهران به امکان انعقاد قراردادهای بلند مدت در بورس کالا اشاره کرد و گفت: مجتمع های پتروشیمی که اقدام به انعقاد قراردادهای بلندمدت با صنایع پایین دست کرده اند، باید تجربیات خود را در اختیار پتروشیمی های دیگر قرار بدهند تا شاهد توسعه اینگونه قراردادها باشیم.
    وی با اشاره به اینکه سامانه بهین یاب وزارت صنعت نیاز به بررسی و بازبینی دارد، افزود: سایت بهین یاب که سهمیه واحدهای تولیدی را مشخص می کند، شرایط دشواری را برای تولیدکنندگان، صنایع معاف از مالیات، صنایع پایین دست و واحدهای تولید خارج تهران ایجاد کرده است و از این رو آنها همواره دچار مشکلات هستند.
    وی تاکید کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید سایت بهین یاب را مورد بررسی و بازبینی قرار دهد و خریداران نیز با پیروی از بازار جهانی و بدون ایجاد محدودیت و موانع، نیازهای مصرفی خود را از بورس بتوانند تامین کنند.

    برچسب ها