عصر خودرو

به دنبال وقوع سیل و کاهش تقاضای داخلی رخ داد;

افزایش صادرات گازوئیل چین

عصر بازار- در پی وقوع سیل شدید در برخی از مناطق چین و کاهش تقاضای داخلی سوخت، صادرات گازوئیل چین در ماه جولای ۲۰۱۶ رکورد تازه‌ای را به ثبت رساند.

افزایش صادرات گازوئیل چین
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، آمار اداره کل گمرک چین نشان می‌دهد، بزرگترین مصرف‌کننده انرژی دنیا در ماه گذشته و با شکستن رکورد ماه می، 1.53 میلیون تن گازوئیل صادر کرده که نسبت به ماه ژوئن رشدی 39 درصدی را نشان می‌دهد. در حالی که صادرات بنزین در ماه جولای از رکورد ماه گذشته کمتر بوده اما نسبت به سال قبل بیش از دو برابر شده و به 970 هزار تن رسیده است.

    آدام لانگسان، تحلیلگر مورگان استنلی در اوایل ماه جاری اعلام کرده بود: «شدیدترین سیل چین از سال 1998 تقاضای نفت این کشور را در ماه‌های جولای و آگوست، کاهش خواهد داد.»

    بر اساس اعلام شرکت کارگزاری بیمه Aon، سیل اخیر چین ضرری 33 میلیارد دلاری را به اقتصاد این کشور وارد کرده است.

    لین جیا شین، تحلیلگر ICIS چین قبل از انتشار این آمار اعلام کرد: «سیل سنگین‌تر از معمولی که از ماه ژوئن آغاز شد ساخت‌وساز و حمل‌ونقل جاده‌ای را به شدت کاهش داده است. پالایشگاه‌ها نیز سوخت‌های بیشتری را به خارج از کشور صادر کرده‌اند که این موضوع موجب کاهش انبارها شده است.»

    در پی ضعیف‌ترین رشد تولید داخلی از فوریه 2015، در ماه جولای صادرات بنزین در ماه جولای کاهش یافته است. ماه گذشته، تولید بنزین بار شدی 1.6 درصدی نسبت به سال گذشته به 10.54 میلیون تن رسید که در مقایسه با ماه ژوئن نیز 8.7 درصد افزایش داشته است. با توجه به تقاضای داخلی سوخت موتور ضعیف‌تر از حد انتظار بوده، پالایشگاه‌ها ممکن است تولید خود را کاهش دهند.

    صادرات نفت سفید (کروزن)‌ در ماه ژوئن با رسیدن به 1.09 میلیون تن به بالاترین سطح هفت ماه اخیر خود رسید. واردات گاز مایع طبیعی نیز نسبت به سال گذشته افتی 16.4 درصدی را تجربه کرد و به 1.6 میلیون تن رسید.

    برچسب ها