عصر خودرو

توافق ۳ غول نفتی آمریکا برای تولید مشترک در مکزیک

عصر بازار- شرکت‌های اگزون‌موبیل، شورون و هس برای خرید مشترک حق حفاری نفت در آب‌های عمیق مکزیک با یکدیگر به توافق رسیدند.

توافق ۳ غول نفتی آمریکا برای تولید مشترک در مکزیک
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، بر اساس اعلام یک منبع آگاه، سه تولیدکننده بزرگ نفت آمریکا به توافق عملیاتی مشترکی دست‌ یافتن که به آنها اجازه می‌دهد در بیش از 10 منطقه به تولید نفت بپردازند. این توافق عملیاتی مشترک قراردادی است که نقش و تعهد هر یک از طرفین در آن مشخص شده است.

    مکزیک امیدوار است تا اولین حق حفاری در آب‌های عمیق این کشور را با ارزش 44 میلیارد دلار به فروش برساند. بر اساس اعلام پدرو خواکین، وزیر انرژی مکزیک، 76 درصد از منابع نفتی این کشور در خارج از خشکی و آب‌های عمیق قرار گرفته است.

    در سال 2014 مکزیک به منظور مقابله با افت 11 ساله تولید، برای نخستین بار از سال 1938، قانون نهایی را برای اجازه عملیات تولیدکنندگان نفت خارجی در این کشور تصویب کرد.

    انتظار می‌رود تمامی 26 شرکتی که واجد شرایط شرکت در این مزایده شده‌اند، نظیر رویال داچ شل، استات‌اویل و بی‌پی،‌ توافقی مشابه را به امضا برسانند چرا که نیاز به سرمایه دولت بسیار بیشتر از توانایی شرکت‌های تولیدکننده به صورت جداگانه خواهد بود. پترولئوس مکزیک، شرکت نفت دولتی این کشور در ماه می اعلام کرد که مذاکراتی را با اگزون، شورون و توتال برای امضای توافق‌نامه‌ای در خصوص احتمال همکاری با یکدیگر انجام داده است.

    توافق عملیاتی مشترک در صورت انصراف یکی از شرکت‌‌ها برای حضور در قرارداد فسخ خواهد شد.

    برچسب ها