عصر خودرو

قائم مقام صندوق توسعه ملی منصوب شد

عصر بازار- رییس صندوق توسعه ملی در نخستین جلسه با اعضای هیات عامل صندوق، علیرضا صالح را به عنوان قائم مقام این صندوق انتخاب کرد.

قائم مقام صندوق توسعه ملی منصوب شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار»به نقل از صندوق توسعه ملی، در این نشست «حمیدرضا تیموری» به سمت معاون سرمایه گذاری داخلی، «علیرضا ساعدی سارخانلو» به عنوان معاون اقتصادی و همکاری های بین المللی صندوق توسعه ملی و سرپرست معاونت سرمایه گذاری خارجی آن معرفی شدند.
    در این نشست همچنین آیین معارفه اعضای هیات عامل صندوق نیز با حضور احمد دوست حسینی رییس صندوق برگزار شد.
    دوست حسینی ابراز امیدواری کرد که با انتصابات صورت گرفته، هرچه سریعتر فعالیت های صندوق با جدیت از سر گرفته شود و شرایط مدیریتی رخ داده، بزودی جبران شود.
    وی با اشاره به سوابق تخصصی و اجرایی هر یک از اعضای جدید هیات عامل صندوق توسعه ملی، به تقسیم کار و مسئولیت های اعضای هیات عامل در قالب معاونت های مختلف صندوق توسعه ملی پرداخت.
    رییس صندوق توسعه ملی با یادآوری تجارب صالح در سازمان برنامه و بودجه کشور، وی را به عنوان قائم مقام رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی معرفی کرد.
    دوست حسینی با توجه به سوابق ساعدی در مسئولیت های سرمایه گذاری خارجی در بخش دولتی و خصوصی، وی را به عنوان معاون اقتصادی و همکاری های بین الملل و همچنین سرپرست معاونت سرمایه گذاری خارجی معرفی کرد.
    وی با یادآوری سوابق کاری تیموری در دیوان محاسبات نیز گفت: با توجه به سوابق خوبی که وی در رابطه با مسایل اقتصادی، نظارتی و اجرایی دارد مسئولیت معاونت سرمایه گذاری داخلی را بر عهده خواهد داشت.
    به گزارش ایرنا، اعضای جدید هیات عامل صندوق توسعه ملی شامل علیرضا صالح، علیرضا ساعدی، حمید تهرانفر و حمید تیموری در نشست 23 مرداد هیات امنای صندوق به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی انتخاب شدند اما تهرانفر از عضویت در این صندوق انصراف داد.
    رییس جمهوری به عنوان رییس هیات امنای صندوق توسعه ملی دیروز (30 مرداد) حکم انتصاب صالح، تیموری و ساعدی سارخانلو را صادر کرد و «رعایت اصول قانون مداری، اعتدال گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید» را از آنان خواستار شد.
    پیش از این احمد دوست حسینی با حکم رییس جمهوری به عنوان عضو و رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی منصوب شده بود.
    به گزارش ایرنا، براساس اساسنامه صندوق توسعه ملی، این صندوق شامل سه رکن هیات امنا، هیات عامل و هیات نظارت است که هیات امنا به عنوان بالاترین رکن صندوق انتخاب و عزل رییس و سایر اعضای هیات عامل را بر عهده دارد.
    رییس جمهوری ریاست هیات امنا را برعهده دارد و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی دبیر هیات امناست. وزیران امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نفت، رییس کل بانک مرکزی، رییس اتاق بازرگانی (بدون حق رای)، رییس اتاق تعاون ایران (به عضو ناظر و بدون حق رای) دو نفر نماینده از کمیسیون های «اقتصادی» و« برنامه و بودجه و محاسبات» به انتخاب مجلس شورای اسلامی و دادستان کل کشور اعضای هیات امنا هستند.

    برچسب ها