عصر خودرو

پیش‌بینی روزی آرام برای معاملات تالار شیشه‌ای

عصر بازار- معاملات امروز تالار شیشه‌ای در حالی آغاز می‌شود که نماگر بازار در آستانه کانال ۷۸ هزار واحد قرار گرفته اما با توجه به کمبود نقدینگی بازار به نظر می‌رسد شاهد روزی آرام در روند معاملات باشیم.

پیش‌بینی روزی آرام برای معاملات تالار شیشه‌ای
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار»به نقل از ملت بازار ،معاملات امروز تالار شیشه‌ای در حالی آغاز می‌شود که نماگر بازار در آستانه کانال 78 هزار واحد قرار گرفته اما با توجه به کمبود نقدینگی بازار به نظر می‌رسد شاهد روزی آرام در روند معاملات باشیم.
    زنگ آغاز معاملات بورس در شرایطی به صدا در خواهد آمد که این روزها معاملات بازار سهام بیشتر رنگ و بوی احتیاط گرفته و به میزان قابل توجهی از حجم داد و ستد‌ها کاسته شده است.

    از سویی دیگر بعد از پشت سر گذاشتن یک دوره صعودی بازار به مرحله‌ای رسیده که برای ادامه روند رو به رشد نیاز به تزریق نقدینگی دارد که با توجه به ریسک‌گریزی معامله‌گران امکان تزریق نقدینگی به بازار میسر نیست.

    در این میان معاملات بلوکی که بین سهامداران حقوقی انجام می‌شود تا حدودی مانع از ریزش بازار شده و شاخص را متعادل نگه داشته است. در همین حال انتظار می‌رود معاملات امروز نیز به همین منوال باشد.

    همچنین بازارهای جهانی در تعطیلات به سر می‌برند و انتظار می‌رود تحت تاثیر این عامل صنایعی که با قیمت‌ها جهانی در ارتباط هستند با افت نسبی مواجه شوند.

    اما در میان صنایع بازار پیش‌بینی می‌شود پالایشی‌ها با وجود بسته بودن بازارهای جهانی کماکان به روند رو به رشد خود ادامه داده و در معاملات امروز نیز شاهد تشکیل صف‌های خرید در نمادهای زیر مجموعه این گروه باشیم.

    گروه فلزات اساسی نیز که این روزها در محدوده اصلاح قیمتی قرار گرفته و شاهد افت نسبی در قیمت نمادهای زیر مجموعه این گروه هستیم در ادامه همین روند انتظار می‌رود امروز نمادهای زیر مجموعه این گروه به روند اصلاحی خود ادامه داده و افت نسبی در حجم و ارزش معاملات آن رخ دهد.

    در گروه بانک نمادهای تاثیر‌گذار این گروه کماکان متوقف هستند که تاثیر منفی در معاملات این گروه داشته و باعث شده نمادهای این گروه تا حدودی حاشیه‌نشین شوند.

    در گروه خودرو نیز انتظار می‌رود اقبال سهامداران به سمت قطعه‌سازان باشد و در خودرویی‌ها شاهد افت نسبی در حجم و ارزش معاملات باشیم.

    به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود معاملات امروز بازار سهام تا حدودی متعادل بوده و در اثر کمبود نسبی نقدینگی از حجم و ارزش داد و ستد‌ها تا حدودی کاسته شود اما در مجموع با توجه به حمایت سهامداران حقوقی به نظر می‌رسد روز آرامی برای بورس رقم بخورد.

    برچسب ها