عصر خودرو

واعظی :

دولت یازدهم به باروری صنعت و کشاورزی اعتقاد راسخ دارد

عصر بازار- محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دولت یازدهم به باروری صنعت و کشاورزی به عنوان موتور محرک اقتصاد کشور اعتقادی راسخ دارد.

دولت یازدهم به باروری صنعت و کشاورزی اعتقاد راسخ دارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا،  محمود واعظی شنبه شب در نشست مشترک شورای اداری شهرستان های ساوه و زرندیه در سالن اجتماعات فرمانداری ساوه افزود: استان مرکزی به ویژه شهرستان های ساوه و زرندیه استعدادهای بی نظیری در حوزه صنعت و کشاورزی دارند که باید با بررسی های کارشناسانه زمینه رونق اقتصادی را در این خطه فراهم کرد.
    وی ادامه داد: مهمترین دغدغه دولت یازدهم ثبات پایدار اقتصادی و رفع بیکاری است که دو حوزه صنعت و کشاورزی می تواند به خوبی در افزایش نرخ اشتغال و تحول اقتصادی نقش آفرینی کند.
    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: دولت میراث دار برخی از چالش ها و نابسامانی های اقتصادی گذشته است و باید با نسخه شفابخش اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در بخش صنعت و کشاورزی، در راستای توسعه همه جانبه کشور گام برداشت.
    واعظی تصریح کرد: تزریق سرمایه در گردش توسط دولت به واحدهای کوچک و متوسط صنعتی یکی از راهکارهای خروج از رکود و شتاب در تحول اقتصادی کشور است که باید استمرار داشته باشد.
    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: با حمایت و مشارکت دولت یازدهم سه هزار بنگاه صنعتی و اقتصادی کشور احیا می شوند و اشتغال زایی با سرعت عمل بیشتری پیگیری می شود.
    وی افزود: تراز تجاری کشور و رشد صادرات خارجی نشان از حرکت صحیح دولت یازدهم در راستای عمل به اصل اساسی اقتصاد مقاومتی است.
    واعظی گفت: دولت تدبیر و امید در نخستین گام دوران حیات خود پس از مهار تورم، رونق اقتصادی مبتنی بر کار و تولید را در برنامه های خود قرار داد.
    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: مهارت آموزی و تولید محتوا در فضای مجازی با بهره گیری از دانش و توان بومی یکی از موفقیت های حوزه فناوری اطلاعات در کشور است که با رونق اقتصادی نیز ارتباطی تنگاتنگی دارد.
    وی ادامه داد: یک هزار و 100 میلیارد ریال در یک سال اخیر در حوزه زیر ساخت های فناوری اطلاعات استان مرکزی سرمایه گذاری شده است.

    *** دولت تدبیر و امید در عمل به وعده های خود پایبند است
    نماینده عالی دولت در استان مرکزی نیز در سخنانی گفت: دولت تدبیر و امید با اتخاذ سیاست های منطقی و کارشناسی در عمل به وعده های خود پایبند است.
    محمود زمانی قمی بیان کرد: دولتمردان با سعی و اهتمام خود به دنبال ایجاد رونق اقتصادی و تثبیت روحیه نشاط و شادابی در جامعه هستند.
    وی ادامه داد: تاریخ و تمدن ایران اسلامی بدون برجستگی های تاریخی و فرهنگی خطه ساوه و زرندیه معنا ندارد و پرورش مفاخر و بزرگان عرصه علم و ادب نگین ارزشمند این دو شهرستان است.
    استاندار مرکزی تصریح کرد: بسیاری از جاذبه های ارزشمند تاریخی و فرهنگی خطه ساوه و زرندیه ظرفیت بی نظیری برای سرمایه گذاری در صنعت گردشگری است و اقتصاد صنعتی این دو شهرستان نیز نوید بخش آینده ای روشن برای استان مرکزی و کشور محسوب می شود.

    *** ساوه و زرندیه سرزمین فرصت های طلایی است
    نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی گفت: این دو شهرستان به واسطه بهره مندی از ظرفیت های مختلف اقتصادی و صنعتی به عنوان سرزمین فرصت های طلایی کشور مطرح است.
    محمدرضا منصوری بیان کرد: کمبود آب برای توسعه صنعتی و کشاورزی مهمترین چالش این دو شهرستان است که با اجرای طرح های آبرسانی می توان این معضل را برطرف کرد.
    وی افزود: اجرای عملیات خط سریع السیر تهران - ساوه - زرندیه به عنوان یکی از مطالبات جدی شهروندان این دو شهرستان است که می تواند اقبال سرمایه گذاران را برای توسعه فعالیت های اقتصادی دو چندان کند.
    نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی افزود: امکانات و خدمات فرمانداری ویژه در شهرستان ساوه نیازمند بازنگری است و امید است در سفر هیات دولت به استان مرکزی، در این حوزه نیز تصمیم های ارزشمندی اتخاذ شود.

    *** دولت تدبیر و امید اهتمام ویژه ای در امر سرمایه گذاری خارجی دارد
    معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه گفت: دولت یازدهم اهتمام ویژه ای در امر سرمایه گذاری خارجی و بهره گیری از توان بومی در تولید و اقتصاد کشور دارد.
    محمد بهاروند افزود: نخستین شهرک سرمایه گذاری خارجی استان مرکزی با هدف تسریع در بهره گیری از توان کار و سرمایه ایرانی در بازارهای خارجی شکل گرفته است.
    وی ادامه داد: شهرستان های ساوه و زرندیه به عنوان نگین شهرهای مرکزی ایران به واسطه مجاورت در مناطق ویژه اقتصادی در بهره گیری از ظرفیت های سرمایه گذاری خارجی مزیت بالقوه ای دارند.
    بهاروند بیان کرد: برخی از هیات های تجاری و اقتصادی به منظور سرمایه گذاری در بخش های مختلف همچون انرژی و صنعت در دوران پساتحریم برای سرمایه گذاری در این شهرستان ها اعلام آمادگی کرده اند که راه اندازی نیروگاه یک هزار و 200 مگاواتی ساوه و پالایشگاه خون زرندیه از این جمله است.
    وی افزود: شهر صنعتی کاوه به عنوان بزرگترین شهر صنعتی کشور بیش از 500 واحد صنعتی کوچک و بزرگ را در خود جای داده که ارزش افزوده این واحدهای صنعتی، سهم قابل توجهی در رونق اقتصادی کشور دارند.

    *** برخورداری روستاهای زرندیه از اینترنت پرسرعت امری ضروری است
    فرماندار شهرستان زرندیه نیز در سخنانی گفت: برخورداری روستاهای این شهرستان از اینترنت پرسرعت در رونق اقتصادی و کاهش مهاجرت نقش دارد.
    محمد کردی بیان کرد: این شهرستان ظرفیت ارزشمندی در حوزه صنعت و کشاورزی دارد و به عنوان یکی از بازوهای پرتوان دولت در عرصه اشتغال و سرمایه گذاری است.
    وی ادامه داد: توسعه سرمایه گذاری خارجی در زرندیه در دوران پسابرجام رونقی مضاعف گرفته و سرمایه گذاران مختلفی برای اجرای طرح های اقتصادی به این شهرستان سفر کرده اند.
    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر یک روزه به استان مرکزی از ساختمان در حال احداث بیمارستان ولیعصر(عج)، چند واحد تولیدی و صنعتی، حوزه علمیه خاتم الانبیا بازدید کرد و در شورای اداری شهرستان های ساوه و زرندیه ، محلات، خمین و دلیجان حضور یافت.
    استان مرکزی با 29 هزار هکتار وسعت و یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت، 12 شهرستان در قلب ایران قرار دارد.
    شهرستان ساوه به عنوان دومین کانون جمعیتی استان مرکزی بیش از 260 هزار نفر جمعیت دارد.

    برچسب ها