عصر خودرو

به ارزش ۱۷۱میلیارد ریال؛

پتروشیمی ابن سینای همدان شهریور ماه در فرابورس عرضه می شود

عصر بازار- براساس تازه ترین اقدام برای واگذاری سهام پتروشیمی ها، قرار است بلوک ۲۰ درصدی سهام شرکت پتروشیمی ابن سینای همدان به ارزش کل پایه ۱۷۱میلیارد ریال در فرابورس عرضه شود.

پتروشیمی ابن سینای همدان شهریور ماه در فرابورس عرضه می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، پتروشیمی ها اکنون در شمار بزرگترین، گروه های سرمایه گذاری در بازار سرمایه ایران محسوب می شوند که همواره تاثیر تعیین کننده بر روند حرکت بازار سرمایه بر جای می گذارند.
    به گزارش شرکت ملی صنایع پتروشیمی، تعداد هشت میلیون سهم شرکت پتروشیمی ابن سینای همدان معادل 20 درصد سهام این شرکت در روز 15 شهریورماه توسط سازمان خصوصی سازی در فرابورس عرضه می شود.
    این میزان سهام به قیمت پایه هر سهم 21هزار و 491 ریال و ارزش کل پایه 171 میلیارد و 928 میلیون ریال به مزایده گذاشته می شود.
    همچنین این بلوک 20 درصدی به وکالت از شرکت مادر تخصصی ملی صنایع پتروشیمی به صورت 15 درصد نقد و بقیه با اقساط 6 ماهه در مدت هفت سال واگذار خواهد شد.
    سپرده شرکت در مزایده 20 درصد سهام پتروشیمی ابن سینای همدان نیز پنج میلیارد و 157 میلیون ریال عنوان شده و خریدار در صورت برنده شدن 20 روز کاری مهلت دارد بهای نقدی این معامله را پرداخت کند.
    اکنون شرکت مادر تخصصی ملی صنایع پتروشیمی با 20 درصد و شرکت حامی فولاد ایرانیان با 77 درصد سهامداران عمده شرکت پتروشیمی ابن سینای همدان هستند.
    علاوه بر پتروشیمی ابن سینای همدان، قرار است بلوک 80 درصدی پتروشیمی دماوند نیز به زودی در بازار سرمایه عرضه شود.

    برچسب ها