عصر خودرو

طی هفته گذشته رقم خورد؛

معامله ۳۴۷ گواهی سکه در بورس کالا

عصر بازار- طی هفته اخیر در مجموع ۳۴۷ قطعه سکه بهار آزادی به ارزش ۳میلیارد و ۸۵۶ میلیون ریال در قالب گواهی سپرده در بورس کالا مورد معامله قرار گرفت.

معامله ۳۴۷ گواهی سکه در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»به نقل از بورس کالای ایران، آمارها نشان می دهد که آنلاین شدن معاملات گواهی سپرده سکه در بورس کالا با استقبال سرمایه گذاران و فعالان بازار طلا روبه رو شده است. براین اساس هفته گذشته 347 سکه در 26 نوبت معاملاتی مورد معامله قرار گرفت که بررسی معاملات بیانگر آن است که در پنج روز معاملاتی هفته گذشته، قیمت ها در چهار روز نزولی و یک روز صعودی بوده است.

    بر این اساس طی هفته گذشته بیشترین حجم معاملات در روز چهارشنبه با انعقاد 84 سکه طلا به ارزش 937 میلیون ریال اختصاص داشت. این در شرایطی است که کمترین حجم معاملات در روز سه شنبه هفته گذشته با 56 معامله و ارزش حدود 621 میلیون ریال ثبت شد.

    همچنین امروز نیز حجم معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران  به 83 سکه و ارزش 927 میلیون ریال رسید.

    به اعتقاد کارشناسان، معاملات سکه در بورس کالا در بستری امن، شفاف و آنلاین، می تواند در بین معمله گران و فعالان بازار طلا اطمینان خاطر ایجاد نماید و دغدغه حمل و نگهداری فیزیکی سکه طلا که یکی از نگرانی های مهم دارندگان سکه طلا است را برطرف کند. از سویی معامله این اوراق نیز بدون هر گونه مراجعه فیزیکی به فروشندگان سکه طلا صورت می گیرد که می تواند بعضاً نگرانی های حاصل از جعل و تقلبی بودن سکه را نیز کاملا مرتفع کند.

    از طرفی امکان معاملات سکه در کنار سهام در سامانه برخط معامله گران سهام یکی از جذابیت معاملات گواهی سکه در بورس کالاست به طوریکه سرمایه گذاران می توانند سکه و سهام را در کنارهم در پرتفوی خود مشاهده کننده و در هر لحظه از نوسانات و سود و زیان خود مطلع شوند.

    بنابراین گزارش، براساس ابلاغیه اخیر سازمان بورس و اوراق بهادار، سرمایه گذاری در گواهی سپرده کالایی برای صندوق های سرمایه گذاری مجاز شده است که براساس این ابلاغیه، صندوق های سرمایه گذاری «در سهام»، «مختلط» و «در اوراق بهادار با درآمد ثابت» می توانند با اضافه کردن موضوع امکان سرمایه گذاری در «گواهی سپرده کالایی» در اساسنامه و امیدنامه خود و طی تشریفات مقرر، حداکثر تا 5 درصد از کل دارایی های صندوق را در این اوراق بهادار سرمایه گذاری کنند.

    برچسب ها