عصر خودرو

چین به دنبال کاهش ظرفیت فولاد

عصر بازار- چین در تلاش است تا مازاد ظرفیت تولید در عرضه زغال سنگ و فولاد را کاهش دهد.

چین به دنبال کاهش ظرفیت فولاد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از دنیای معدن، از آنجا که در طول 7 ماه گذشته به موفقیت کمی در این مورد دست یافته به همین دلیل در ماه های پیش رو این برنامه را به طور جدی دنبال می کند. در طول 7 ماه گذشته در زمینه کاهش تولید مازاد فولاد تنها به 47 درصد از اهدافش رسیده است و در مورد زغال سنگ 38 درصد.

    به گفته کمیسیون توسعه و اصلاحات اقتصادی چین، تولید فولاد در برخی مناطق با توجه به بهبود قیمت، معادل میزان برنامه ریزی شده کاهش نیافته است. با توجه به رشد ضعیف اقتصادی چین، دولت این کشور به دنبال برنامه ریزی برای کاهش 150 میلیون تومانی از ظرفیت مازاد فولاد در خلال 5 سال می باشد.

    با این برنامه دولت چین امیدوار است سود تولیدکننده ها را افزایش دهد. این کمیسیون با توجه و نظارت بیشتر در ماه های باقی مانده سال 2016 به دنبال اجرای برنامه کاهش تولید خواهد بود. قیمت میلگرد در بورس شانگهای با 3.8 درصد افزایش 2689 یوان هر تن شده که بالاترین نرخ 4 ماه گذشته بوده است.

    در بورس کالا هم قیمت کک 6 درصد برای تحویل در ماه های آتی بالا رفته دولت چین برنامه دارد که امسال 45 میلیون تن از تولید فولاد خام خود را کاهش دهد که 21 میلیون تن آن را به انجام رسانده است. همین طور میزان تولید زغال سنگ باید 95 میلیون تن کاهش یابد.

    برچسب ها