عصر خودرو

جهش ٢ دلاری قیمت نفت سبک ایران

عصر بازار- قیمت نفت تحت تاثیر اقدام اوپک به کنترل تولید و پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی درباره حرکت به سمت تراز عرضه و تقاضای نفت تا پایان امسال، پس از ٦ هفته پیاپی کاهش، افزایش یافت و نفت ایران بالای ۴۰ دلار برای هر بشکه معامله شد.

جهش ٢ دلاری قیمت نفت سبک ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا،  قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به ١٢ اوت (جمعه، ٢٢ مردادماه) با ٢ دلار و ١١ سنت افزایش به ٤١ دلار و ٥٢ سنت برای هر بشکه رسید؛ میانگین قیمت نفت خام سبک ایران امسال تاکنون ٣٧ دلار و ٧١ سنت برای هر بشکه بوده است.

    قیمت نفت خام سنگین ایران با یک دلار و ٩٨ سنت افزایش به ٣٩ دلار و ٩٢ سنت برای هر بشکه رسید؛ میانگین قیمت نفت سنگین ایران امسال تاکنون ٣٥ دلار و ٤٥ سنت برای هر بشکه بوده است.

    قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی، به ٤١ دلار و ١٩ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته پیش از آن، ٢ دلار و ٩ سنت افزایش نشان می دهد.

    براساس گزارش مدیریت کل امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، هر بشکه نفت خام دبلیو تی آی آمریکا در هفته منتهی به ١٢ اوت با ٢ دلار و ٢٧ سنت افزایش، ٤٣ دلار و 10 سنت برای هربشکه معامله شد.

    قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال با ٢ دلار و ٩٧ سنت افزایش به ٤٣ دلار و ٨١ سنت برای هر بشکه رسید که بیشترین افزایش را در میان نفت خامهای شاخص به خود اختصاص داد.

    قیمتهای نفت خام شاخص دوبی و عمان به ترتیب با یک دلار و٦١ و یک دلار و ٨٧ سنت افزایش به ٤١ دلار و ٦١ و ٤٢ دلار و ٢٧ سنت برای هر بشکه رسید.

    قیمتهای نفت در بازارهای جهان، با اعلام سازمان اوپک، مبنی بر تشکیل جلسه غیررسمی با شرکت تمامی اعضای این سازمان در پایان ماه سپتامبر در الجزایر تقویت شدند. اوپک امیدوار است که تشکیل این جلسه و بحث و گفتگو بین اعضا، زمینه گفتگو میان تولیدکنندگان نفت اوپک و غیراوپک فراهم آید و این تلاش، سبب ثبات بیشتر در بازار و افزایش قیمتهای نفت شود. این در حالی است که وزیر انرژی روسیه اعلام کرد که درباره طرح تثبیت نفتی با اوپک گفتگو خواهد کرد.

    آژانس بین المللی (IEA) در آخرین گزارش ماهیانه خود، پیش‌بینی کرد، روند کاهش سطح ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی در سه ماه دوم امسال کماکان ادامه خواهد داشت و رشد تقاضا در سه ماهه سوم منجر به افزایش میزان بهره‌برداری از پالایشگاه‌ها در سراسر جهان، بویژه در آسیا خواهد شد، لذا در بازارهای نفت بین عرضه و تقاضا، موازنه نسبی برقرار خواهد شد.

    برچسب ها