عصر خودرو

لزوم بهره گیری از فرصت برجام برای ارتقای ایمنی صنعت پتروشیمی;

آتش سوزی پتروشیمی بوعلی ۱۰۰ میلیون دلار خسارت به بار آورد

عصر بازار- مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: بر اساس برآوردها، خسارت ناشی از آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی سینا نزدیک به۱۰۰ میلیون دلار است.

آتش سوزی پتروشیمی بوعلی ۱۰۰ میلیون دلار خسارت به بار آورد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، علی محمد بساق زاده امروز (شنبه) در نشست «واکاوی دلایل حوادث آتش سوزی اخیر در صنعت پتروشیمی» اعلام کرد هنوز میزان خسارت سایر مجتمع های پتروشیمی، تعیین نشده است.
    بساق زاده اضافه کرد: بازسازی واحدهای پتروشیمی بوعلی سینا و سایر مجتمع ها ادامه دارد و تا زمانی که بازسازی ها کامل نشده باشد و مناقصه های مربوط به آن برگزار نشود، نمی توان میزان خسارت را تعیین کرد.
    مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکید کرد حوادث آتش سوزی اخیر زنگ خطری بود تا در زمینه پیشگیری اقدام های بیشتری انجام شود.
    وی ادامه داد: هماهنگی و همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مجتمع های پتروشیمی باید گسترش یابد.
    بساق زاده تاکید کرد در صورت رعایت استانداردها و اصول ایمنی، چنین حوادثی در صنعت پتروشیمی رخ نمی داد.
    این مسئول گفت: بر اساس دستورالعمل ها، در صورتی که پتروشیمی ها اصول ایمنی را رعایت نکنند، خوراکشان قطع می شود.

    **فرصت برجام برای بهره گیری از فناوری های نوین بهینه سازی و ایمنی
    وی یادآوری کرد طراحی برخی مجتمع های پتروشیمی که مربوط به گذشته است باید به روز شود و اضافه کرد: پس از اجرای برجام، فرصت مناسبی برای استفاده از فناوری های روز دنیا در زمینه بهینه سازی و ایمنی فراهم شده است.
    مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی به ابلاغ چندین بخشنامه درباره رعایت مسائل ایمنی به پتروشیمی ها اشاره کرد و افزود: پس از خصوصی سازی شرکت های پتروشیمی چابک تر شده اند اما این واحدها باید به اصول ایمنی اهمیت بدهند.
    بساق زاده درباره تاثیر احتمالی آتش سوزی در مجتمع های پتروشیمی بر کاهش عرضه محصولات و افزایش قیمت ها در بازار گفت: این حوادث تاثیری در افزایش قیمت ها نداشته و تلاش شده است توقف فعالیت واحدها، از طریق سایر بخش ها جبران شود.
    وی ادامه داد: پس از توقف تولید محصول در پتروشیمی بوعلی، تلاش شد «پارازایلین» مورد نیاز از پتروشیمی نوری در عسلویه تامین شود.
     آتش سوزی های پی در پی در صنایع نفت و پتروشیمی کشور در هفته های گذشته، توجه ها را به ضعف ایمنی در این واحدها معطوف کرده است.
    در اواسط تیرماه امسال، پتروشیمی بوعلی دچار آتش سوزی گسترده شد که نزدیک 100 میلیون یورو خسارت بر جای گذاشت، سپس خط لوله اتیلن غرب، پتروشیمی بیستون و چند شرکت پتروشیمی بندر امام (ره) نیز دچار آتش سوزی شدند.

    برچسب ها