عصر خودرو

معاون اجرایی اتحادیه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی مطرح کرد:

قراردادهای بلندمدت بورس کالا، فرصتی طلایی برای صنعت پتروشیمی

عصر بازار- قراردادهای بلندمدت مجتمع های پتروشیمی با صنایع پایین دست در بورس کالای ایران فرصتی طلایی برای صنعت پتروشیمی است.

قراردادهای بلندمدت بورس کالا، فرصتی طلایی برای صنعت پتروشیمی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار»به نقل از ایلنا، حسین در، معاون اجرایی اتحادیه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی گفت: قراردادهای بلندمدت مجتمع های پتروشیمی با صنایع پایین دست از طریق بورس کالا، شرایطی را مهیا می کند تا پتروشیمیها بتوانند مشتری های وفادار خود را شناسایی کنند.

    وی افزود: اکثر مجتمع های پتروشیمی از انعقاد قراردادهای بلندمدت با صنایع پایین دستی استقبال می کنند و موافق عقد این قراردادها هستند.

    در با اشاره به اینکه اتحادیه صنایع پایین دست پتروشیمی نیز آمادگی دارد تا با مجتمع های  پتروشیمی و برای تامین صنایع پایین دست از طریق بورس کالای ایران قراردادهای بلندمدت منعقد کند، خاطر نشان کرد: همواره نگرانی هایی در خصوص تامین مواد برای مصرف کنندگان وجود دارد، از سوی دیگر نیز تولیدکنندگان همواره در خصوص تناوب تولید و انباشت محصول در انبارهایشان برای محصولات فصلی با نگرانی هایی روبه رو هستند، اما عقد قراردادهای بلندمدت در بورس کالا این مشکلات را مرتفع می کند.

    معاون اجرایی اتحادیه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی در ادامه با اشاره به اینکه نیاز به اصلاح و بازبینی سایت بهین یاب وجود دارد، گفت: پالایش سامانه بهین یاب سهمیه های غیرفعال برای خرید مواد پتروشیمی را حذف می کند و در همین راستا  اتحادیه صنایع پایین دست پتروشیمی بارها اعلام کرده که حاضر است بدون هیچ هزینه ای با همکاری وزارت صنعت و بورس کالا اقدام به بازبینی سایت بهین یاب کند.

    وی در ادامه به لزوم عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا و بررسی این موضوع در شورای رقابت اشاره کرد و گفت: ما به عنوان صنایع پایین دستی همواره از عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا دفاع کرده ایم و نظر دولت نیز در این زمینه، عرضه در بورس کالاست. از این رو به نظر می رسد که شورای رقابت نیز بر بهبود و رقابتی تر شدن معاملات پتروشیمی ها در بورس کالا رای دهد.

    وی همچنین در خصوص حذف ارز مبادله ای برای واردات برخی اقلام گفت: به نظر می رسد حذف ارز مبادله ای برای پی وی سی ها در شرایط فعلی درست نبوده و نیاز به بازبینی توسط وزارت صنعت دارد.

    در اظهار داشت: نیاز است تا ارز مبادله ای پی وی سی تا زمان بازگشت پتروشیمی اروند به ظرفیت کامل و تامین بازار داخل ادامه داشته باشد.

    برچسب ها