عصر خودرو

برنامه جدید اتصال شبکه برق به روسیه؛

مبادلات برق ایران-ارمنستان ۳ برابر می‌شود

عصر بازار- یک مقام مسئول با اشاره به پیشرفت ۲۰ درصدی ساخت سومین خط انتقال برق ایران-ارمنستان، گفت: با تکمیل این طرح مبادلات برقی ایران و ارمنستان ۳ برابر خواهد شد.

مبادلات برق ایران-ارمنستان ۳ برابر می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار»به نقل از مهر، مسعود حجت درباره آخرین وضعیت احداث خط سوم انتقال برق بین ایران و ارمنستان، گفت: هم اکنون پیشرفت اجرایی این طرح صنعت برق ایران به بیش از 20 درصد افزایش یافته است.

    این عضو سندیکای صنعت برق ایران با اعلام اینکه قرارداد احداث خط سوم انتقال برق بین ایران و ارمنستان به ارزش 107 میلیون و 900 هزار یورو در دست اجرا است، تصریح کرد: در شرایط فعلی با تامین مالی 83 میلیون یورو از 107 میلیون و 900 هزار یوروی احداث خط سوم انتقال برق از ارمنستان به ایران توسط یک بانک ایرانی رضایت بخش بوده و منجر به شتاب در مراحل مختلف اجرایی این طرح برقی شده است.

    این مقام مسئول با اشاره به نقش این طرح انتقال برق در توسعه مبادلات و تجارت برق بین ایران و ارمنستان، اظهار داشت: هم اکنون طرف ارمنی هم در روند ساخت این طرح برقی همکاری خوبی با ایران دارد.

    وی با تاکید بر اینکه اجرای خط سوم انتقال برق بین ایران و ارمنستان بخشی از کریدور (هاب انرژی) انرژی بین ایران و روسیه است، بیان کرد: پیش بینی می شود با تکمیل مراحل ساخت و بهره‌برداری از این پروژه، ظرفیت تبادل برق بین ایران و ارمنستان از 300 مگاوات به یک هزار مگاوات افزایش یابد.

    حجت همچنین با بیان اینکه با بهره‌برداری از این طرح، شبکه برق کشورهای روسیه، گرجستان، ارمنستان به ایران متصل خواهد شد، تاکید کرد: در حال حاضر تمامی مراحل ساخت و راه اندازی این پروژه توسط پیمانکاران ایرانی در دست اجرا است.

    قائم مقام شرکت صادرات تجهیزات و خدمات صنایع آب و برق ایران با اعلام اینکه در این پروژه حدود 730 دکل در مسیری حدود 275 کیلومتر نصب خواهد شد، خاطرنشان کرد: با توجه به روند تامین منابع مالی، این طرح برقی در مدت زمان تعیین شده تکمیل و در مدار بهره برداری قرار می‌گیرد.

    برچسب ها