عصر خودرو

گزارش هفتگی بررسی بازارها منتشر شد؛

افزایش ۱۳.۲ درصدی قیمت نفت برنت در هفته گذشته

عصر بازار- بر اساس گزارش هفتگی بررسی بازارها که هر هفته توسط مدیریت تحقیق و توسعه بورس تهران تهیه و منتشر می­شود، قیمت نفت برنت در ۷ روز منتهی به بیست و هفتم مرداد ماه با افزایش ۱۳.۲ درصدی مواجه بود. در این مدت قیمت نفت وست تگزاس و اپک نیز با افزایش همراه بود و به ترتیب بازدهی ۱۲.۲ و ۱۱.۸ درصدی را ثبت کردند.

افزایش ۱۳.۲ درصدی قیمت نفت برنت در هفته گذشته
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در هفته منتهی به 27 مرداد 95، حجم معاملات 5,501 میلیون سهم و ارزش آن 9,678 میلیارد ریال بوده است که حجم و ارزش معاملات نسبت به هفته گذشته به ترتیب 13 درصد افزایش و 13 درصد کاهش داشته است. صنعت "خودرو و ساخت قطعات" با معامله 3,210 میلیون سهم، بیش از 58 درصد از حجم معاملات هفتگی را به خود اختصاص داد. صنعت "سرمایه‌گذاری‌ها" با 8.2 درصد و صنعت "فلزات اساسی" با 4.8 درصد از حجم معاملات هفتگی، به ترتیب در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

    مطابق این گزارش در هفته گذشته شاخص کل و شاخص قیمت (ارزش وزنی) بورس اوراق بهادار تهران 0.4 درصد کاهش و شاخص کل (هم‌وزن) و شاخص قیمت (هم‌وزن) 0.3 درصد افزایش داشتند. در مدت مشابه شاخص فرابورس ایران 1.6 درصد کاهش، قیمت سکه بهار آزادی بدون تغییر و نرخ دلار و یورو مبادله‌ای به ترتیب 0.1 و 1.2 درصد افزایش داشته است.

    بر این اساس در هفته منتهی به بیست و هفتم مرداد ماه سال جاری، صنعت "زراعت و خدمات وابسته" با بازدهی 16 درصد مثبت، در صدر صنایع بورسی قرار گرفت. در مدت مشابه صنعت "محصولات چوبی" با افت 6.3 درصدی، بیشترین افت را تجربه کرد. در مدت یاد شده و در میان شرکت­ها "چرخشگر" با 25.8 درصد مثبت و "فرآوری مواد معدنی ایران" با 10.3 درصد منفی، به ترتیب بیشترین و کمترین بازدهی را داشتند.

    در میان شاخص‌های بورس‌های معتبر بین‌المللی از ابتدای سال تا پایان بیست و هفتم مرداد ماه سال 1395، شاخص بورس بمبئی (BSE30) با 13.5 درصد رشد بیشترین بازدهی و شاخص بورس اسپانیا (IBEX35) با 5.3 درصد افت، کمترین بازدهی را به خود اختصاص دادند. در مدت مشابه و در بازارهای جهانی، قیمت فلزات اساسی با نوسان همراه بوده و در این میان نقره با 29.8 درصد، بیشترین و مس با 4.4  درصد منفی، کمترین بازدهی را داشتند.

    برای دریافت اصل گزارش اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها