عصر خودرو

فعال بخش خصوصی:

افزایش تولید بخش های معدن و پتروشیمی رشد بخش صنعت را رقم زد

عصر بازار- رییس کنفدراسیون صادرات ایران رشد ۸.۸ درصدی بخش صنعت در سه ماه نخست امسال را به دلیل رشد تولید بخش های معدن و پتروشیمی عنوان کرد.

افزایش تولید بخش های معدن و پتروشیمی رشد بخش صنعت را رقم زد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار»به نقل از ایرنا،محمد لاهوتی روز شنبه افزود: تولید بخش معدن که زیر مجموعه بخش صنعت است در چند ماه گذشته رشد 76 درصدی و تولید صنعت پتروشیمی نیز رشد 45 درصدی داشته است.

    وی تاکید کرد، در مجموع صادرات کشور در چند ماه گذشته 21 درصد رشد داشته که بالطبع این افزایش بر روی رشد بخش صنعت موثر بوده است.
    لاهوتی گفت: پیشتر گاز طبیعی در مجموعه صادرات نفتی بود که هم اکنون در صادرات غیرنفتی محاسبه می شود و این تغییر خود موجب رشد بخش صنعت شده است.
    یادآور می شود، نرخ رشد اقتصادی سه ماهه نخست امسال 4.4 درصد بوده که به تفکیک بخش های مختلف اقتصادی، کشاورزی چهار درصد، صنعت 8.8درصد و خدمات 2.9درصد بوده است.
    اقتصاد ایران درحالی شاهد رشد اقتصادی است که دولت یازدهم در سال 1392 که فعالیت خود را آغاز کرد اقتصاد را با رشد منهای 2.2درصد و بخش صنعت را با رشد منهای 4.5درصد تحویل گرفته بود.
    با اجرای برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) و رفع تحریم های اقتصادی، شرایط اقتصادی ایران بتدریج تغییر کرد و شاخص های اقتصادی نشان می دهد دولت یازدهم بتدریج در حال گذار از روزهای دشوار سال های گذشته است.

    برچسب ها