عصر خودرو

یک مسئول اعلام کرد:

جزئیات قطع خوراک پتروشیمی‌ها

عصر بازار- یک مقام مسئول با تشریح جزئیات قطع خوراک مجتمع‌های پتروشیمی متخلف، اعلام کرد: تولید پتروشیمی ایران از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته است.

جزئیات قطع خوراک پتروشیمی‌ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار»به نقل از مهر، علی محمد بساق‌زاده امروز در نشستی خبری با اشاره به ابلاغ بخشنامه جدیدی توسط وزیر نفت مبنی بر اجرای دقیق تر الزامات بهداشت، ایمنی و محیط زیست در سطح صنایع پتروشیمی کشور، گفت: بر اساس بخشنامه وزیر نفت تمامی مدیران مجتمع‌های پتروشیمی باید در مناطق عملیاتی مستقر بوده و به اصطلاح مدیر پروازی نباشند.

    این عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام اینکه آمادگی برای مدیریت بحران و هماهنگی با سایر دستگاه های ذیطلاح به منظور مهار بحران در سطح واحدهای آسیب دیده پتروشیمی دومین موضوع تاکید شده در بخشنامه وزارت نفت است، تصریح کرد: در نهایت در این بخشنامه تاکید شده آن دسته از مجتمع‌ها و شرکت‌های پتروشیمی که الزامات را رعایت نکنند خوراک آنها قطع خواهد شد.

    مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی قطع خوراک صنایع پتروشیمی را اقدامی قانونی عنوان کرد و افزود: اگر الزامات ایمنی، بهداشت و محیط زیست اجرایی نشود امکان تولید پایدار و مستمر وجود ندارد و از این رو تمامی مجتمع‌های پتروشیمی باید ضمن ممیزی اقدام به رعایت تمامی ضوابط تعیین شده کنند.

    این مقام مسئول با تاکید بر اینکع قطع خوراک صنایع پتروشیمی در قانون نفت پیش بینی شده است، بیان کرد: با این وجود به ندرت مجتمع‌های پتروشیمی کشور به دلیل نادیده گرفتن الزامات بهداشت، ایمنی و محیط زیست با قطع خوراک مواجه شده اند.

    بساق زاده با اشاره به حوادث و آتش سوزی دو سال قبل به وقوع پیوسته در مجتمع پتروشیمی خارگ، بیان کرد: در این مجتمع پتروشیمی، پس از حادثه دیدن تعدادی از واحدهای فرآیندی تا زمانی که تمامی ضوابط و استانداردهای ایمنی به طور کامل رعایت نشد، خوراک این مجتمع پتروشیمیایی هم وصل نشد.

    مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی همچنین با یادآوری اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون میزان خوراک مایع و گاز طبیعی تحویل اده شده به صنایع پتروشیمی افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: در مجموع از ابتدای سال جاری تاکنون تولید محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های پلیمری ایران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 10 درصد افزایش یافته است.

    برچسب ها