عصر خودرو

بیشترین رشد هفتگی نفت در سال ۲۰۱۶

عصر بازار- با تثبیت قیمت جهانی نفت در روز جمعه، این کالای اساسی بزرگ ترین رشد هفتگی خود را در سال جاری میلادی به ثبت رساند.

بیشترین رشد هفتگی نفت در سال ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار»به نقل از رویترز، با توجه به گمانه‌زنی‌ها در خصوص توافق احتمالی عربستان و دیگر اعضای اوپک در ماه آینده با تولیدکنندگان غیراوپک نظیر روسیه برای فریز تولید، قیمت هر بشکه نفت از اوایل آگوست تاکنون نزدیک به 10 دلار افزایش داشته است.

    پس از اینکه تحلیل‌های تکنیکال خبر از بازار نزولی در اوایل این ماه دادند، این صعود باعث شده تا بازار نفت وارد قلمرو مثبت و صعودی شود.
    تحلیلگران مورگان استنلی اعلام کردند: «ما معتقدیم زیربنای بهبودیافته، دلیل اصلی رشد اخیر قیمت نفت نیست. تقاضای نفت خام ضعیف است، تقاضای جهانی بنزین نیز کاهش یافته و واردات نفت خام چین هم احتمالا تضعیف شود.»

    براساس این گزارش در پایان هفته هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت با رشدی 9 درصدی نسبت به هفته گذشته و ثبت دومین رشد هفتگی متوالی 48 دلار و 22 سنت معامله شد. قیمت هر بشکه نفت برنت نیز با 8 درصد افزایش نسبت به هفته گذشته به 51 دلار و 22 سنت رسید.

    اوپک ماه آینده در الجزایر نشستی غیررسمی را برگزار خواهد کرد که احتمالا روسیه نیز در آن حضور خواهد داشت. برخی معتقدند که این نشست در خصوص توافق سهم تولید خواهد بود و با وجود طرح مشابه در ماه آوریل،‌ شانس حصول توافق را بسیار بیشتر می‌دانند.

    کشورهای دیگر نظیر نیجریه معتقدند که توافقی در کار نخواهد بود. بسیاری از تحلیلگران و معامله‌گران نیز مدعی شده‌اند که صعود اخیر دوامی نخواهد داشت.

    جیم ریتربروش، تحلیلگر بازار نفت اعلام کرد: «ما احساس می‌کنیم رشد 9 دلاری این ماه نفت به آسانی در ماه آینده جبران شود. در هفته‌های آینده و با افزایش تعداد دکل‌های نفتی، عامل تولید نفت آمریکا فشار نزولی بیشتری وارد خواهد کرد.»
    حفاران آمریکایی در این هفته برای هشتمین هفته متوالی به تعداد دکل‌های عملیاتی خود افزودند تا طولانی‌ترین روند رو به رشد خود را به ثبت برساند.

    در نقاط دیگر، عراق به تولید از میادین نفتی خود در شمال ادامه می‌دهد و در نظر دارد تا تولید 70 هزار‌ بشکه‌ای خود در این مناطق را تا هفته آینده دو برابر کند.

    برچسب ها