عصر خودرو

با مشارکت بنیاد برکت

ایران در ردیف ۲۰ کشور برتر تولیدکننده پلی‌پروپیلن انبساطی قرار گرفت

عصر بازار- در سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل»، با تولید سالانه ۵۰۰ تن پلی‌پروپیلن انبساطی در شرکت کاسپین پلیمر سپاهان، ایران در ردیف ۲۰ کشور برتر تولیدکننده‌ این محصول قرار گرفت.

ایران در ردیف ۲۰ کشور برتر تولیدکننده پلی‌پروپیلن انبساطی قرار گرفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار»به نقل از تسنیم، مدیرعامل شرکت کاسپین پلیمر اصفهان اظهار داشت: شرکت کاسپین پلیمر سپاهان به عنوان اولین شرکت تولیدکننده‌ پلی‌پروپیلن یا EPP در ایران با تولید سالانه 500 تن محصول و با توان عرضه با یک سوم قیمت وارداتی، واردات این محصول به کشور را به صفر رساند و ایران با تولید پلی‌پروپیلن انبساطی در ردیف 20 کشور برتر تولید این محصول قرار گرفت.

    احمد مختار گفت: شرکت کاسپین پلیمر سپاهان در سال 84 به منظور تولید قطعات پلیمری خاص و فوم‌های فشرده با کاربرد در صنایع خودروسازی، هواپیماسازی، تجهیزات رادیویی، ساختمان‌سازی و بسته‌بندی با مدرن‌ترین دستگاه‌های دنیا آغاز به کار کرد، اما به دلیل تحریم‌های اقتصادی فعالیت این شرکت با رکود مواجه شد.

    مختار با اشاره به این‌که خط تولید در سال 93 به طور کامل متوقف شده بود، تصریح کرد: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با بررسی طرح پلی‌پروپیلن انبساطی و مشارکت 49 درصدی با حجم سرمایه‌گذاری کل 90 میلیارد ریال، دوباره چرخ‌های تولید در این شرکت را به حرکت درآورد و سبب شد به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان و مبتکر در زمینه‌ تولید پلی‌پروپیلن شناخته شویم.

    وی با بیان این‌که پیش از این تنها خط تولید قطعات پلیمری در کشور با تولید خودروی سمند در شرکت ایران‌خودرو استارت خورده بود، گفت: خط تولید قطعات پلیمری ایران خودرو هم به دلیل تحریم‌ها متوقف شد و هم‌اکنون طبق قراردادی که با ایران خودرو منعقد کرده‌ایم، برای این شرکت هم ما کار تولید قطعات پلیمری را انجام خواهیم داد.

    مدیرعامل شرکت کاسپین پلیمر سپاهان ادامه داد: با خودروسازی سایپا نیز 7 قرارداد تحویل فوم‌های فشرده منعقد کرده‌ایم که تاکنون یکی از این قراردادها فعال شده است و براساس آن بالغ بر 30 قطعه فوم فشرده به شرکت سایپا تحویل داده می‌شود. شرکت کاسپین پلیمر سپاهان قابلیت تولید فوم فشرده به میزان تیراژ کل خودروهای داخلی کشور را دارد.

    به گفته‌ مختار با آغاز مشارکت بنیاد برکت، تولید شرکت کاسپین پلیمر سپاهان از اواخر سال 94 مجدداً آغاز شده است و این شرکت توانایی تولید روزانه هزار قطعه و سالانه حدود 100 تن قطعات پلیمری خاص و فوم‌های فشرده را دارد.

    وی اشتغال‌زایی برای 285 نفر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در شرکت کاسپین پلیمر سپاهان را از افتخارات دیگر این شرکت دانست و افزود: با سرمایه‌گذاری 90 میلیارد ریالی و مشارکت بنیاد برکت در این طرح، تعداد قابل توجهی از افراد بیکار منطقه‌ی بروجن که از مناطق محروم استان چهارمحال و بختیاری است مشغول به کار شده‌اند.

    مدیرعامل شرکت کاسپین پلیمر سپاهان تأکید کرد: این شرکت در تولیدات ساختمانی و خانگی نیز توان تولیدات خاص را دارد و در مهر ماه امسال از آخرین ابتکار شرکت که جعبه‌ای با وزن بسیار کم و مقاومت بسیار بالاست و اجسام داخل خود را تا 12 ساعت خنک نگه می‌دارد، رونمایی می‌شود.

    بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تاکنون در 265 طرح توانمندسازی اقتصادی در 31 استان کشور با حجم کل سرمایه‌گذاری 47 هزار و 400 میلیارد ریال مشارکت داشته است. براساس این مشارکت، بنیاد برکت برای 165 هزار و 775 نفر فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است.

    برچسب ها