عصر خودرو

در هفته ای که گذشت؛

آیفکس ۱۳.۴ واحد افت کرد

عصر بازار- شاخص کل فرابورس(آیفکس) در هفته گذشته با افت ۱۳.۴ واحدی معادل ۱.۶ درصد کاهش یافت و به ارتفاع ۸۰۳.۷ واحدی رسید.

آیفکس ۱۳.۴ واحد افت کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در هفته‌ای که گذشت ارزش معاملات بازارهای فرابورس ایران به رقم 6 هزار و 521 میلیارد ریال رسید که در مقایسه با هفته قبل تر خود، رشد 7 درصدی را نشان می‌دهد و حجم معاملات نیز در این مدت یک هزار و 459 میلیون ورقه بهادار بود که حاکی از رشد 2 درصدی دارد.
    شاخص کل فرابورس(آیفکس) هم در هفته گذشته با افت 13.4 واحدی معادل 1.6 درصد کاهش یافت و به ارتفاع 803.7 واحدی رسید و ارزش بازار نیز با کاهش 1.3 درصدی به رقم 943 هزار و 630 میلیارد ریال در آخرین روز معاملاتی هفته رسید.
    همچنین بررسی روند معاملات در بازارهای فرابورس ایران نشان می‌دهد در هفته ای که گذشت بازار اول با رشد 15 و 2 درصدی حجم و ارزش معاملات شاهد دادوستد 318 میلیون ورقه سهام به ارزش 583 میلیارد ریال بود. بازار دوم نیز در حالی که افت 24 درصدی حجم معاملات را تجربه کرد با افزایش 29 درصدی ارزش دادوستدها روبه‌رو شد و به این ترتیب در این بازار تعداد 505 میلیون ورقه سهام خرید و فروش شد که ارزش آن بالغ بر 2 هزار و 406 میلیارد ریال بود.
    از سوی دیگر در هفته‌ای که گذشت بازار پایه نیز به ترتیب رشد 38 و 15 درصدی حجم و ارزش معاملات را تجربه کرد.
    این گزارش می افزاید: حجم معاملات اوراق بدهی در بازار ابزارهای نوین مالی نیز در هفته گذشته به 2 میلیون و 400 هزار ورقه بهادار رسید که ارزش آن بالغ بر 2 هزار و 345 میلیارد ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 16 و 12 درصدی در حجم و ارزش معاملات اوراق بدهی را نشان داد.
    صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله نیز در هفته گذشته با دادوستد 23 میلیون ورقه بهادار به ارزش 193 میلیارد ریال روبه‌رو شد که از رشد چشمگیر 317 و 454 درصدی حجم و ارزش معاملات این صندق‌ها در فرابورس ایران نسبت به مدت مشابه سال قبل حکایت می‌کند.
    همچنین اوراق گواهی تسهیلات مسکن در بازار ابزارهای نوین مالی به تعداد 0.2 میلیون ورقه در این مدت مورد دادوستد قرار گرفت که ارزش آن بالغ بر 220 میلیارد ریال بود. این ارقام در حالی با افت حدود 20 درصدی نسبت به هفته ماقبل روبه‌رو شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 3 درصدی حجم و 21 درصدی ارزش معاملات را تجربه کرد.
    بر اساس این گزارش؛ سه صنعت «فلزات اساسی»، «پالایشی‌ها» و «حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات» در هفته گذشته بیشترین ارزش معاملات خرد بازار سهام را از ارزش کل معاملات در معاملات هفتگی فرابورس در اختیار گرفتند و ارزش دادوستدهای انجام شده در گروه فلزات اساسی به 337 میلیارد ریال رسید که سهم 18 درصدی از ارزش کل معاملات بازار سهام را شامل می‌شد. پس از آن پالایشی‌ها با 312 میلیارد ریال ارزش معاملات صورت گرفته در این گروه سهم 16 درصدی از ارزش کل معاملات را به خود اختصاص دادند.
    همچنین گروه‌های بانک‌ها و موسسات اعتباری، محصولات شیمیایی‌، انبوه‌سازی و محصولات دارویی نیز در میان 10 گروه پیشرو معاملات هفته گذشته با بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.
    مهمترین رخدادهای فرابورس در هفته گذشته نیز شامل عرضه اولیه 10 درصد از سهام شرکت دامداری تلیسه نمونه و قطعیت معامله عمده 69 درصد از سهام کنترلی شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان در بازار دوم بود.

    برچسب ها