عصر خودرو

صادرات روزانه نفت ایران ۲میلیون بشکه‌ای شد

عصر بازار- صادرات نفت ایران در ششمین ماه سال جاری میلادی به ۲میلیون و ۵هزار بشکه در روز رسید که این رقم نسبت به قبل از تحریم ایران حدود ۲۰۰هزار بشکه در روز کمتر بوده است.

صادرات روزانه نفت ایران ۲میلیون بشکه‌ای شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار»به نقل از رویترز، آمارهای رسمی نشان داد، صادرات نفت ایران در ماه ژوئن تنها اندکی بالاتر از 2 میلیون بشکه در روز بود و تولید این کشور در رقم 3.610 میلیون بشکه در روز نسبت به ماه قبل ثابت بود.

    آمارهای صادرات و تولید نفت ایران از ماه ژانویه تاکنون افزایشی بوده است. بعد از لغو تحریم‌ها، تهران در تلاش است تا سهم از دست رفته خود از بازار نفت را پس بگیرد.

    بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی مؤسسه جودی، سومین تولید کننده بزرگ اوپک در ماه ژوئن روزانه 2.005 میلیون بشکه نفت صادر کرد که اندکی بیشتر از صادرات روزانه 2 میلیون بشکه در ماه می بود.

    بر اساس آمارهای آژانس بین المللی انرژی، قبل از اجرای تحریم‌ها در اواسط سال 2012، ایران روزانه حدود 2.2 میلیون بشکه نفت صادر می‌کرد.

    بر اساس آمارهای جودی که آمارهای ارائه شده از سوی کشورهای عضو آژانس بین المللی انرژی و اوپک را جمع‌آوری می‌کند، ایران در ماه آوریل 1.9 میلیون بشکه در روز نفت صادر کرد و این رقم در ماه مارس 1.710 میلیون بشکه در روز بود. صادرات نفت ایران در ماه فوریه به 1.685 میلیون بشکه در روز رسیده بود.

    تولید نفت ایران در ماه ژوئن 3.6 میلیون بشکه بود که نسبت به ماه می تغییری نداشت. ایران در ماه‌های فوریه، مارس و آوریل به‌ترتیب 3.385، 3.4 و 3.5 میلیون بشکه نفت تولید کرد.

    در ماه ژانویه تولید نفت ایران 3.370 میلیون بشکه در روز بود و صادرات نفت این کشور نیز به 1.550 میلیون بشکه در روز رسید.

    برچسب ها