عصر خودرو

مدیرعامل منطقه آزاد :

بانک مرکزی با فعالیت مرکز آزاد مالی در کیش موافقت کرد

عصر بازار: مدیرعامل منطقه آزاد کیش با بیان اینکه این جزیره محل مناسبی برای فعالیت بانک های خارجی است از موافقت رییس بانک مرکزی با فعالیت مرکز آزاد مالی در کیش خبر داد .

بانک مرکزی با فعالیت مرکز آزاد مالی در کیش موافقت کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، علی اصغر مونسان یکشنبه شب در حاشیه افتتاح طرح های عمرانی و گردشگری جزیره کیش همزمان با هفته دولت در پاسخ به سوالی در مورد فعالیت بانک های بین المللی وخارجی در جزیره کیش گفت : از یکسال گذشته مذاکراتی در خصوص 'آف شو بانک ها' ( بانک های فرامرزی ) داشتیم ، آیین نامه ای در این زمینه در بانک مرکزی نبود اما در روزهای اخیر آیین نامه و دستورات لازم تدوین و ابلاغ شده است که نخستین درخواست آف شور بانک در حال تطبیق و رسیدگی است که بزودی اعلام می شود.
    وی افزود : آیین نامه ها و دستورات خوبی از سوی بانک مرکزی تهیه و تدوین شده است ، مناطق آزاد به ویژه کیش محل خوبی برای فعالیت بانک های خارجی خواهند بود ، موافقت رییس بانک مرکزی در مورد فعالیت مرکز آزاد مالی در کیش گرفته شده است که به زودی در قالب 'مرکزفعالیت های مالی بین المللی کیش kifc' در این جزیره فعالیت خواهد کرد.
    Offshore در لغت به معنای فراساحلی است، ولی از لحاظ تجاری به مفهوم نقل مکان از محلی به محل دیگر جهت کم کردن هزینه ها و افزایش سود است.
    'آف شور بانک' نیز به عملیات بانکی اطلاق می شود که توسط یک بانک واقع در منطقه یا سرزمینی غیراز سرزمین اصلی که اغلب جزایر متعلق به دولت حاکم بر سرزمین اصلی به شمار می روند با اشخاص غیرمقیم و با پول خارجی و در مقیاس بزرگ انجام می شود.
    مونسان در مورد طرح جامع توسعه کیش نیز به خبرنگار دیگری گفت : سال گذشته طرح را پایش کرده و نقاط انحرافی و تطبیقی آن را استخراج کردیم ، برنامه ها را بر اساس اصلاحاتی که در طرح جامع صورت گرفته پیش می بریم .
    وی در پاسخ به سوالی در زمینه رشد صنعت ساختمان در منطقه آزاد کیش ، وضعیت ساخت و ساز را خوب عنوان کرد و افزود ، حدود چهار میلیون مترمربع فضا درحال ساخت داریم ، بیشترین تمرکز ما ساخت و ساز در حوزه گردشگری است و سیاست های تشویقی نیز در این زمینه داریم ،علاقمندیم بجای ساخت برج های مسکونی هتل ساخته شود.
    بر اساس این گزارش ، وی با بیان اینکه فضای کسب و کار و ساخت و ساز کشور بر کیش هم بی اثر نبوده است گفت : اگر چه رشد سابق را نداریم اما وضعیت خوبی را شاهدیم .
    مونسان در مورد میزان سرمایه گذاری در کیش گفت : تلاش ما افزایش سرمایه گذاری خارجی است ، در فضای جدید ایجاد شده ورود گردشگران خارجی افزایش یافته است .
    مدیرعامل منطقه آزاد کیش در پاسخ به سوالی در خصوص میزان سرمایه گذاری در حوزه صنعت در کیش گفت : در 22 ماه گذشته پنج هزار و یکصد میلیارد تومان قرارداد سرمایه گذاری بسته ایم که 600 میلیارد تومان از این رقم مربوط به سرمایه گذاری در حوزه صنعت است.
    رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش در مورد اعتراض سرمایه گذاران به افزایش نرخ تعرفه های آب و گاز پس از خصوصی سازی گفت: این موضوع را قبول ندارم. چندی پیش گزارشی هم در صداوسیما مبنی بر افزایش تعرفه ها پخش شد که دوستان دقت نکردند و بدهی انباشت گذشته را به عنوان نرخ قبض اعلام کردند ، قبض مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که نرخ قبض بر اساس تعرفه ها بوده و اشتباهی رخ نداده است.
    وی با بیان اینکه هر ساله تعرفه ها را به شرکت آب و برق اعلام می کنیم افزود : بر عملکرد شرکت آب، برق و گاز نظارت مستقیم و مستمر وجود دارد و اگر فردی اشکالی می بیند می تواند به سازمان مراجعه کنند که قطعا پیگیری می شود.
    این مقام مسوول در سازمان منطقه آزاد کیش در مورد حجم طرح های نیمه تمام در جزیره کیش گفت : در ابتدای دولت یازدهم با حجم قابل توجهی از این طرح ها مواجه شدیم که در شرایط کنونی این میزان به شدت کاهش یافته است ، هیچ طرح بلا تکلیفی در کیش نداریم. زمین هایی که در دولت گذشته به سرمایه گذاران واگذار شده اما اقدامی در جهت ساخت آن انجام نشده در مسیر فسخ قرارداد ها قرار گرفته است.
    بنابر این گزارش ، مونسان با بیان اینکه موضوعی با عنوان دریا خواری در کیش نداریم افزود :زمین خواری به آن معنا هم نداریم همه چیز تحت کنترل است ، زمین را برای انجام سرمایه گذاری واگذار می کنیم نه برای دست به دست چرخیدن و فروختن .
    وی در مورد واگذاری زمین رایگان در کیش برای طرح های تولیدی گفت : ما زمین رایگان در کیش نداشتیم هر ساله هیات مدیره سازمان مبلغی را بر اساس بازار تصویب می کند و واگذاری ها بر اساس آن صورت می گیرد ، در کاربری های مختلف فرهنگی ، آموزشی ، گردشگری نرخ ها حمایتی است و در اولویت های بعدی کاربری های تجاری و صنعتی قرار می گیرد .
    مراسم افتتاح چهار طرح عمرانی و گردشگری شامگاه یکشنبه با حضور اکبر ترکان مشاور رییس جمهور ، حجت الاسلام محمد علی زم معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور، حجت الاسلام حسن علیدادی امام جمعه کیش ، شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت و جمعی از مسوولان در جزیره کیش افتتاح شد.
    استخر المپیک ، باغ راه ایرانی ، گذر طبیعت و پارک ساحلی ماهیگیر از طرح های افتتاح شده در کیش است .

    برچسب ها