عصر خودرو

قیمت شکر رو به‌ کاهش است

عصر بازار- در حالی که صنایع قند و شکر معتقدند احتکار برخی سودجویان عامل گرانی شکر شده‌ است، قائم مقام وزیر کشاورزی گفت: تاخیر در واردات از سوی برخی واردکنندگان و کارخانه‌ها صورت گرفته و دستگاه‌های نظارتی باید با محتکران برخورد کنند که عامل گرانی شکر شده‌اند.

قیمت شکر رو به‌ کاهش است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، علی اکبر مهرفرد اظهار کرد: گرچه برخی تاخیر ها در واردات شکر صورت گرفته اما تاخیرها آنقدر زیاد نبوده که اثر جدی روی بازار شکر داشته باشد. اما برخی تاخیرات از سوی خود واردکنندگان و کارخانه‌هایی که مسئولیت واردات داشته‌اند اتفاق افتاده است، چرا که آن‌ها به موقع تکالیف خود را انجام نداده‌اند.

    وی افزود: هنگامی که بحران در زمینه بازار شکر آغاز شد، یعنی از دوازدهم تیرماه عرضه شکر از سوی شرکت بازرگانی دولتی و برخی شرکت های دیگر مانند نیشکر به صورت پر حجم در بازار بورس آغاز شد و در حال حاضر عرضه به اندازه کافی در بازار صورت می‌گیرد.

    قیمت شکر در بازار داخلی رو به آرامش

    وی بابیان اینکه قیمت بازار شکر هم اکنون رو به آرامش است، ادامه داد: به میزانی که شکر در بورس عرضه می‌شود به فروش نمی‌رسد. در واقع کمتر از عرضه شکر در بورس از سوی شرکت بازرگانی دولتی و بخش خصوصی معامله صورت می گیرد و قمیت در حال حاضر بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار قیمت هر کیلوگرم شکر 2520 تومان است.

    مهرفرد گفت: از پنجم تا دهم شهریور ماه، شکر تولید داخل امسال در بازار عرضه می‌شود و هم اکنون نیز بسیاری از واردکنندگان محصولات خود را وارد کرده اند که در این میان برخی ترخیص شده و برخی دیگر در حال ترخیص است و می‌توان گفت بازار شکر رو به آرامش است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

    قائم مقام وزیر کشاورزی تاکید کرد: اگر شخص یا اشخاصی اقدام به احتکار شکر کرده اند سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان موظف رسیدگی به این زمینه و ارسال پرونده های محتکران به سازمان تعزیرات حکومتی است اما وزارت جهاد کشاورزی تنها ‌می ‌تواند در حوزه تامین بازار اظهار نظر کند و ابزاری برای برخورد با محتکرین ندارد اما آن‌ها را به دستگاه‌های مسئول معرفی خواهد کرد.

    برچسب ها