عصر خودرو

بدبینی وزیر نفت نیجریه به نشست اوپک

عصر بازار- وزیر نفت نیجریه دستیابی نشست آتی اوپک را به توافقی درباره کاهش تولید، بعید دانست.

بدبینی وزیر نفت نیجریه به نشست اوپک
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از شانا، امانوئل ایبه کاچیکوو وزیر نفت نیجریه، دیروز (پنجشنبه، ٢٨ مردادماه) گفت: هر چند که کاهش تولید سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، بعید است، اما این امیدواری وجود دارد که نشست تولید کنندگان عمده نفت در ماه آینده (سپتامبر) در الجزایر، به بهبود قیمتهای نفت خام، کمک کند.

    وی در سخنرانی در لاگوس اظهار کرد: تولید روزانه نفت نیجریه، به دلیل حملات مکرر شبه نظامیان شورشی با حدود 700 هزار بشکه کاهش، به یک میلیون و 560 هزار بشکه در روز رسیده است.

    کاچیکوو درباره موفقیت هرگونه طرح اعضای اوپک برای کاهش داوطلبانه تولید در نشست الجزایر، ابراز شک و تردید کرد.

    کاچیکوو با ابراز بدبینی نسبت به کاهش سطح تولید کشورهای تولید کننده نفت، تمام گزینه ها را مطرح و محتمل دانست و افزود: اقدامات دیگری نیز ممکن است تاثیر داشته باشد.

    وی ادامه داد: این نشست در صورت پیشرفت در مذاکرات با روسیه، آمریکا و مکزیک، ممکن است به بالا رفتن قیمتهای جهانی نفت کمک کند.

    روسیه که تولید کنونی نفت آن نزدیک به میزان بی سابقه 10 میلیون و 850 هزار بشکه در روز است، نشانه هایی درباره عدم تمایل به گفتگو در زمینه محدودکردن سطح تولید و ادامه افزایش تولید،‌ بروز داده است.

    انتظار می رود که کشورهای تولید کننده نفت در منطقه آمریکای شمالی نیز  تولید خود را افزایش دهند.

    تولید چهار گونه نفت خام نیجریه بویژه کوا ایبوئه که عمده ترین نوع نفت خام این کشور است، بهمراه سبک بونی، براس ریور و فورکادوس، اکنون در وضع اضطراری قرار گرفته است.

    کاچیکوو گفت: هنوز تعیین زمان مشخص و معینی برای افزایش مجدد تولید نفت نیجریه، زود است، زیرا نخست باید وضع امنیتی منطقه نفتخیر دلتای نیجر در جنوب این کشور که بیشتر نفت تولیدی نیجریه در آن تولید می شود، بهبود یابد.

    به گفته کاچیکوو، مذاکره نمایندگان دولت محمدو بوهاری رئیس جمهوری نیجریه با شبه نظامیان ادامه دارد، اما کار ساده ای نیست.

    گروههای شبه نظامی شورشی که مسئولیت حملات اخیر را به عهده گرفته اند، تهدید کرده اند که در صورت عدم تغییر ساختار نیجریه از سوی دولت، از روز اول اکتبر (10 مهر ماه) اعلان استقلال خواهند کرد.

    به گفته کاچیکوو، خشونت در جنوب نیجریه، تولید داخلی گاز را در سال جاری میلادی (2016)، از یک میلیون و 400 هزار فوت مکعب به 550 میلیون فوت مکعب، کاهش داده است.

    برچسب ها