عصر خودرو

معاون زنگنه اعلام کرد:

آمادگی ایران برای افزایش صادرات گاز به ترکیه

عصر بازار- معاون وزیر نفت با اشاره به مذاکرات وزرای خارجه ایران و ترکیه از آمادگی ایران برای افزایش روزانه ۶ میلیون متر مکعبی صادرات گاز به ترکیه خبر داد.

آمادگی ایران برای افزایش صادرات گاز به ترکیه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا عراقی با اشاره به دیدار وزیر امور خارجه ایران و همتای ترک خود گفت: براساس قرارداد، ایران روزانه 30 میلیون مترمکعب گاز به ترکیه صادر می کند و با زیرساخت‌های موجود می توانیم این حجم را روزانه ٦ میلیون مترمکعب افزایش دهیم که این فرآیند نیازمند امضای قرارداد جدید است و در قالب قرارداد جاری امکان پذیر نیست.

    معاون وزیر نفت، افزود: در صورتی‌که قرارداد درازمدتی مبنی بر افزایش حجم صادرات گاز به ترکیه میان دوطرف امضا شود می توانیم زیرساختهای مورد نیاز را فراهم کنیم.

    مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در ادامه به حجم صادرات گاز ایران اشاره کرد و افزود: از ابتدا تا ١٥ مرداد ماه پارسال در مجموع دو میلیارد و 51 میلیون مترمکعب گاز صادر شده که این مقدار در بازه زمانی امسال به دو میلیارد و ٩٣ میلیون مترمکعب رسیده است.

    این مقام مسئول با بیان اینکه از در بازه زمانی یادشده پارسال (ابتدای سال تا ١٥ مردادماه)، ٢٦ میلیارد و ٧١ میلیون مترمکعب گاز به نیروگاهها تحویل شده است، تاکید کرد: این مقدار امسال به ٢٧ میلیارد و ٦٧ میلیون مترمکعب رسیده است.

    به گفته معاون وزیر نفت، صنایع عمده نیز در بازه زمانی یادشده پارسال ١٢ میلیارد و ٩٩ میلیون مترمکعب گاز دریافت کرده اند که این مقدار امسال به ١٣ میلیارد و ٤٣ میلیون مترمکعب رسیده که این موضوع نشان می دهند که صنایع جدیدی به شبکه متصل شده و تولید این بخش افزایش یافته است.

    وی با اشاره به حجم تزریق گاز به مخازن گازی و میادین نفتی هم توضیح داد: از ابتدای سال تا 15 مردادماه پارسال در مجموع یک میلیارد و ٣٨ میلیون مترمکعب گاز به مخازن سراجه و شوریجه و سه میلیارد و ٩٦ میلیون مترمکعب گاز به میدانهای نفتی آغاجاری تزریق شده که این مقدار امسال به ترتیب به یک میلیارد و 52 میلیون و پنج میلیارد و ٣٧ میلیون مترمکعب رسیده است.

    برچسب ها