عصر خودرو

افزایش هربرگ به بیش از ۱۰۰ هزار تومان

افزایش نرخ اوراق وام مسکن

عصر بازار- نرخ هر برگ اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در فرابورس به بیش از ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافت و همچنان روند صعودی را طی می‌کند.

افزایش نرخ اوراق وام مسکن
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، نرخ اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن به هر برگ بیش از 100 هزار تومان افزایش پیدا کرد که یک رکود در چندماهه اخیر به شمار می رود. در واقع متقاضیانی که سپرده گذاری را برای دریافت وام در بانک مسکن انجام نداده اند باید با مراجعه به فرابورس این اوراق را خریداری کنند.

    براین اساس، قیمت اوراق وام مسکن به بیش از 100 هزار تومان رسیده یعنی به عبارتی برای دریافت وام 60 میلیون تومانی خرید مسکن، متقاضیان باید بیش از 10 میلیون تومان اوراق خریداری کنند که رقم بسیار بالایی است و سهم زیادی از نقدینگی آنها را می بلعد.

    باوجود اعتراض هایی که در چند ماه اخیر به نرخ اوراق تسهیلات مسکن شده بود اما بازهم به نظر می رسد که تلاشی برای بهبود این وضعیت نمی شود و همچنان این اوراق با نرخ های بالایی به فروش می رسد. این در حالی است که تعریف این تسهیلات برای افزایش توان متقاضیان بازار مسکن بوده و باید به بهبود وضعیت بازار مسکن کمک کند.

    این در حالی است که هنوز انتقاداتی به نرخ سود این تسهیلات و زمان بازپرداخت آنها می شود و فعالان بازار مسکن معتقدند که با این شرایطی که بانک مسکن برای ارائه تسهیلات تعیین کرده نمی توان از رکود خارج شد.

    در این خصوص حامد مظاهریان معاون وزیر راه و شهرسازی گفته بود: اینکه چه برنامه ای برای کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن وجود دارد تا صرفه اقتصادی بیشتری برای متقاضیان داشته باشد، برعهده بانک است و آنها این موضوع را مشخص می کنند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی موافق کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی مسکن است، افزود: در هرصورت سیاست کلی معاونت مسکن حمایت از کاهش نرخ سود است، بنابراین از هرگونه برنامه ای در این خصوص حمایت می کنیم.

    این در حالی است که نه تنها در این مدت کاهش نرخ سود این وام ها و مدت بازپرداخت مطرح نشده بلکه متقاضیان برای دریافت این وام باید هزینه قابل توجهی را بپردازند که می تواند بازار مسکن را بیش از گذشته در رکود فرو ببرد.

    برچسب ها