عصر خودرو

پس از لغو ممنوعیت ۴۰ ساله

آمریکا به کدام کشورها نفت صادر می‌کند؟

عصر بازار- پس از لغو ممنوعیت ۴۰ ساله صادرات نفت خام ایالات متحده در اواخر سال میلادی گذشته، نفت خام آمریکایی در حال رسیدن به چهار گوشه دنیاست. اما بیشتر صادرات نفت این کشور به کدام مقاصد بارگیری می‌شود؟

آمریکا به کدام کشورها نفت صادر می‌کند؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، آمریکا در نیمه نخست سال 2016، بیش از 87 میلیون بشکه نفت خام و میعانات گازی به 17 کشور دنیا صادر کرده است. اغلب این بشکه‌های نفتی به کانادا فرستاده شده که به تنهایی 53.5 میلیون بشکه از نفت آمریکا را خریده است. پس از کانادا، جزایر کوروسائو با 8.68 میلیون بشکه و هلند با 6 میلیون بشکه رده‌های بعدی را در اختیار دارند.

    کنگره آمریکا و رئیس‌جمهور باراک اوباما در ماه دسامبر 2015 برای پایان‌دادن به محدودیت‌های تجاری بر سر نفت به توافق رسیدند. محدودیت‌هایی که پس از تحریم‌ها نفت اوپک در دهه 1970 ایجاد شده بود.

    بر اساس اطلاعات دفتر آمار آمریکا، بریتانیا،‌ ژاپن و حتی جزایر مارشال دیگر خریداران نفت آمریکا را تشکیل می‌دهند.

    جان اورس، نایب رئیس اجرایی شرکت ترنر میسون گفت: «آمار صادرات به جزاریر مارشال می‌تواند اشتباه باشد.  ممکن است این محموله‌ها در راه آسیا باشند.»

    در حال حاضر کشورهای زیادی وجود دارند که در سال جاری نفت آمریکا را خریداری کنند. هند، کره‌جنوبی و آلمان در میان بزرگترین واردکنندگان نفت دنیا قرار دارند. با این حال از زمان لغو ممنوعیت صادرات آمریکا،‌ این سه کشور نفتی از آمریکا دریافت نکرده‌اند.

    برچسب ها