عصر خودرو

کویت بیش از سی میلیارد دلار از اسناد مالی آمریکا را در اختیار دارد

عصر بازار- دولت کویت در شرایط پرتلاطم حاکم بر بازار جهانی نفت که این کشور را با کسری بودجه بی سابقه ای مواجه کرده، بخش قابل توجهی از اسناد مالی و اوراق بهادار صادر شده از سوی دولت آمریکا را در اختیار گرفته و در عرصه مبادلات تجاری از آن استفاده می کند.

کویت بیش از سی میلیارد دلار از اسناد مالی آمریکا را در اختیار دارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، کارشناسان مالی معتقدند شرایط حکمفرما بر منطقه و روابط نزدیک واشنگتن و کویت موجب شده تا مراودات تجاری و بازرگانی میان دو کشور و همچنین سرمایه گذاری های کویت در بخش های مختلف بازار مالی آمریکا در وضعیت خوبی قرار داشته باشد.
    آمار موجود حکایت از آن دارد که کویت طی سالیان گذشته با سرمایه ای بالغ بر 30 میلیارد و 600میلیون دلار حجم گسترده ای از اوراق بهاردار صادر شده از سوی وزارت خزانه داری آمریکا را به صورت کوتاه مدت و بلند مدت در اختیار گرفته است.
    بر اساس آمار ارائه شده از سوی نهادهای مالی در کویت، مجموع سرمایه های کلان این کشور 580 میلیارد دلار تخمین زده می شود که بخش زیادی از آن در بریتانیا و آمریکا سرمایه گذاری شده است؛ مساله ای که پویایی اقتصاد کویت را به وضعیت اقتصادی غرب گره می زند.
    سازمان ملی سرمایه گذاری کویت ارگان مالی اصلی در این کشور به حساب می آید که پرونده سرمایه گذاری خارجی کویت را مورد ارزیابی قرار می دهد.
    از سویی دیگر کمک های مالی که همواره از سوی کویت به کشورهای فقیر داده می شود دلیل مشکلات ناشی از کاهش قیمت نفت در لایحه بودجه ارائه شد از سوی دولت برای سال ٢۰١٧ نزدیک به 50 درصد کاهش خواهد داشته است.

    برچسب ها