عصر خودرو

مجمع فوق‌العاده بانک خاورمیانه برگزار شد

عصر بازار- مجمع عمومی فوق‌العاده بانک خاورمیانه امروز برگزار شد و در پی آن جلسه سهامداران این بانک به افزایش سرمایه ۱۰۰ میلیارد تومانی رأی مثبت دادند.

مجمع فوق‌العاده بانک خاورمیانه برگزار شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، قرار بود که بانک خاورمیانه با برگزاری مجمع فوق‌العاده خود بعد از مجمع عادی سالیانه در تیرماه گذشته 100 میلیارد تومان افزایش سرمایه را مورد بررسی قرار دهند. آن طور که رئیس هیأت مدیره این بانک می‌گوید به علت عدم اخذ مجوزها از بانک مرکزی و سازمان بورس اوراق بهادار، این جلسه در تیرماه 1395 برگزار نشد.

    امروز با حضور 75/8 درصد از سهامداران بانک خاورمیانه در مجموعه فرهنگی و ورزشی تلاش، مجمع عمومی فوق‌العاده این بانک برگزار شد و طی آن سهامداران به افزایش سرمایه 100 میلیارد تومانی رأی مثبت دادند که به این ترتیب سرمایه بانک خاورمیانه از چهار هزار میلیارد ریال به پنج هزار میلیارد ریال افزایش می‌یابد.

    پیش‌بینی می‌شود ظرف سه ماه آینده مراحل ثبت نام افزایش سرمایه انجام شود چرا که دو ماه برای پذیره نویسی افزایش سرمایه وقت نیاز است. هدف از افزایش سرمایه این بانک مسائلی از جمله برخورداری آن از امتیاز اعطای تسهیلات، افزایش حق دارایی ثابت و در صورت لزوم گشایش شعب جدید است.

    در گذشته در مجمع عادی این بانک مصوب شده بود 100 میلیارد تومان سود به سهامداران تخصیص داده شود اما این مبلغ تا زمان تعیین تکلیف برای افزایش سرمایه توزیع نشود تا بتوان از مطالبات سهامداران به منظور افزایش سرمایه استفاده شود.

    آن طور که مدیران این بانک پیش بینی کرده‌اند با احتساب سرمایه جدید برای هر سهم 35 تومان سود بابت سال 1395 ایجاد می‌شود که اگر این مبلغ را با میانگین موزون حساب کنیم EPS این بانک برای سال 1395، 39 تومان می‌شود.

    در طی این جلسه مدیران حاضر به تعدادی از سوالات سهامداران پاسخ دادند. یکی از سهامداران از رئیس هیأت مدیره خواست که از صرف هزینه‌های غیرضروری جلوگیری شود و اشاره‌ای به هزینه پستی برای دعوت سهامداران به مجمع بانک کرد. همچنین او درباره بدهی دولت به بانک‌ها موضوعی را مطرح کرد.

    پرویز عقیلی کرمانی، مدیرعامل بانک خاورمیانه در پاسخ به این سهامدار گفت: ما مجبور هستیم برای گزارش به سهامداران جلسات را به آن‌ها خبر دهیم. ولی اگر بشود تا آنجا که چارچوب‌های قانونی اجازه می‌دهد می‌توانیم شرایطی را بگذاریم که این پروسه ارزان‌تر تمام شود. البته در مورد این موضوع روی سایت و روزنامه آگهی داده بودیم و اجباری در مورد ارسال این نامه‌ها نبوده است. دفعه آینده می‌گویم که این نامه را برای شما نفرستند.

    او درباره بدهی دولت به بانک‌ها نیز گفت:‌ بدهی دولت به بانک‌ها قرار است 100 هزار میلیارد تومان قرار باشد. ما از دولت طلبی نداریم و فقط مقداری اسناد اسلامی و اوراق مشارکت به عنوان سرمایه‌گذاری خریده‌ایم و در پورتفوی بانک داریم. ما مستقیما اجازه نداریم تسهیلاتی به موسسات دولتی بدهیم و طلبی هم از آن‌ها نداریم.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو