عصر خودرو

افت ۹۰۰ هزار بشکه ای تولید نفت نیجریه

عصر بازار- تولید نفت نیجریه روزانه ۹۰۰ هزار بشکه از حملات شورشیان ضرر می کند.

افت ۹۰۰ هزار بشکه ای تولید نفت نیجریه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از شانا، به نوشته پایگاه اویل پرایس، ایبه کاچیکوو، وزیر نفت نیجریه، به شبکه خبری سی ان ان گفت که حملات شبه نظامیان شورشی این کشور غرب آفریقا، روزانه 900 هزار بشکه به تولید نفت نیجریه، زیان می رساند.

    وی با اشاره به مذاکره نمایندگان دولت مرکزی نیجریه با گروه های شبه نظامی مسئول این کاهش تولید در منطقه نفت خیز دلتای نیجر در جنوب این کشور ابراز امیدواری کرد که طرف های مذاکره در ٢ ماه آینده به توافقی در باره برای پایان این حملات مسلحانه دست یابد.

    به گفته کاچیکوو، تولید روزانه کنونی نیجریه عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، حدود یک میلیون و 500 هزار بشکه در روز است و برای دستیابی به سطح تولید پیشین باید به طور میانگین 900 هزار بشکه در روز به تولید خود بیفزاید که در صورت دستیابی به صلح این امر امکان پذیر خواهد بود.

    این در حالیست که افزایش تولید نیجریه با برنامه برخی از دیگر اعضای اوپک در نشست غیررسمی ماه آینده (سپتامبر) در الجزایر، منافات دارد.

    هر چند که کاچیکوو، در باره دستیابی این نشست به تواقق، با اشاره به ناکامی نشست ماه آوریل دوحه و آماده محدود کردن سطح تولید خود به منظور تقویت قیمت های نفت بود، ابراز تردید کرد.

    حملات شورشیان به زیرساختهای تولید و انتقال نفت و گاز نیجریه در منطقه دلتای نیجر، موجب شد که تولید این کشور که بزرگترین صادرکننده نفت قاره آفریقا بود، کاهش یافته و این کشور به جایگاه دوم در این قاره پس از آنگولا تنزل کند.

    فمی فانی – کایوده، وزیر پیشین فدرال و هوانوردی نیجریه، هفته گذشته نوشت که محمدو بوهاری، رئیس جمهوری این کشور، به طور کلی از این حملات به ستوه آمده و در صورت کشف نفت در ابعاد تجاری در شمال این کشور، آماده تقسیم نیجریه و جدایی از بخش جنوبی است.

    برچسب ها