عصر خودرو

بانک مرکزی ایران در اگزیم بانک چین حساب افتتاح می کند

عصر بازار- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و اگزیم بانک چین توافق کردند برای تسهیل در تسویه مبادلات بانکی، دو حساب به ارزهای یورو و یوان به نام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نزد این بانک چینی افتتاح شود.

بانک مرکزی ایران در اگزیم بانک چین حساب افتتاح می کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل  از بانک مرکزی، این توافق با هدف تمهید شرایط تأمین مالی طرح های اقتصادی مشترک و گسترش همکاری های دوجانبه بانکی روز گذشته در حاشیه شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و چین در پکن و با حضور نمایندگان بانک مرکزی و مسوولان خزانه داری بانک چینی صورت گرفت.
    «بانک دولتی صادرات و واردات چین» (اگزیم بانک) از بزرگترین بانک های این کشور به شمار می آید و به دلیل برخورداری از روابط با بیش از هزار بانک تراز اول جهان، یکی از بزرگترین شبکه های کارگزاری مالی - بانکی بین المللی را در اختیار دارد.
    شانزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و چین روزهای سه شنبه و چهارشنبه این هفته در پکن در حال برگزاری است و علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی ریاست هیات ایرانی را بر عهده دارد.
    در جریان برگزاری این کمیسیون، ایران دو یادداشت تفاهم همکاری را با اگزیم بانک چین و نیز بانک توسعه چین (سی.دی.بی) برای تامین مالی طرح های زیربنایی امضا کرد.
    چین به عنوان دومین اقتصاد برتر دنیا همواره علاقمندی خود را به توسعه همکاری ها با ایران در زمینه های مختلف نشان داده و مایل به گسترش و تداوم آن است.
    پیشینه مناسبات اقتصادی دو کشور نشان می دهد رشد شتابان همکاری های تجاری ایران و چین سبب شده است مبادلات دو کشور از 400 میلیون دلار سال 1994 به حدود 40 میلیارد دلار در سال 2013 و 51 میلیارد و 850 میلیون دلار در سال 2014 برسد.
    چین یکی از مشتریان نفت ایران به حساب می آید و بنا بر اعلام اداره کل گمرک چین، تنها در سال 2015 میلادی، ایران روزانه بین 500 تا 600 هزار بشکه نفت به چین صادر کرده است.

    برچسب ها