عصر خودرو

مدیرعامل پتروامید آسیا:

مخازن ذخیره دیلم صادرات نفت را افزایش می دهد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت پتروامید آسیا گفت: با بهره برداری و ورود به چرخه تولید پروژه در دست ساخت مخازن فولادی ذخیره سازی ۱۰میلیون بشکه ای نفت در شهرستان دیلم استان بوشهر،صادرات نفت ایران ۳۷ درصد افزایش می یابد.

مخازن ذخیره دیلم صادرات نفت را افزایش می دهد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، وحید ذاکری روز چهارشنبه در نشست با فرماندار دیلم افزود: در این پروژه تاکنون هشت هزار میلیارد ریال هزینه شده وکل سرمایه گذاری این شرکت از طرف بانک سپه در مناطق محروم است که خدمتی بزرگ به مردم شهرستان دیلم به شمار می رود.
    وی اظهار کرد: همه تلاش این مجموعه استفاده ازنیروهای بومی منطقه است و به مردم این شهرستان قول می دهم هیچ فرد غیربومی در مجموعه بکار گرفته نشود و درصورت نبود نیروی متخصص بومی ازافراد غیربومی استفاده خواهیم کرد.
    مدیر شرکت پتروامید آسیا افزود: این مجموعه برای توسعه و آبادانی کشور و بویژه این شهرستان نیازمند کمک ازمجموعه سیاسی دولت است و این شرکت درهر نقطه ای از ایران مستقر شده، آبادانی ایجاد کرده است.
    ذاکری یادآورشد: هم اینک 700 نفر در این شرکت مشغول بکار هستند.
    فرماندار دیلم گفت: این شهرستان همجوار با سه استان کهگیلویه وبویراحمد، فارس و خوزستان و 65 کیلومتر مرزآبی دارای 270 حلقه چاه نفت و تاسیسات مهم نفتی و گازی ازموقعیت مهم راهبردی در کشور برخوردار است.
    حسن اسماعیلی افزود: بکارگیری نیروهای بومی در این شرکت ها حق مسلم مردم منطقه و هرگونه ایجاد اشتغال باید با اولویت نیروهای بومی شهرستان دیلم باشد.
    وی با اشاره به اینکه حوزه خدمت و وظیفه فرمانداری، نظارت و اشراف برتمام امور فرهنگی، اقتصادی، سیاسی واجتماعی منطقه است، گفت: شرکت های نفت وگاز مستقردرحوزه جغرافیایی و سیاسی این شهرستان با هماهنگی و تبعیت از فرماندار به عنوان نماینده دولت انجام وظیفه کنند.
    فرماندار دیلم خواستار توجه همه ادارات ونهادها و بویژه شرکت های نفت و گازمستقر در منطقه به خواسته و انتظارات مردم شد.
    پروژه مخازن فولادی ذخیره سازی 10میلیون بشکه ای نفت در حوزه استحفاظی شمال استان بوشهر در شهرستان دیلم واقع است که با جدیدترین تکنولوژی روز توسط مهندسان داخلی دردست ساخت است و پیشرفت نزدیک به 100 درصدی دارد و قراراست درسال جاری به بهره برداری برسد.
    هدف از اجرای این طرح، ذخیره سازی نفت خام با ظرفیت ١۰ میلیون بشکه از طریق احداث هشت مخزن فولادی هر یک به ظرفیت یک میلیون بشکه، چهار مخزن فولادی هر یک به ظرفیت ٢٥۰ هزار بشکه و ٢ مخزن فولادی هر یک به ظرفیت ٥۰۰ هراز بشکه در زمینی به گستردگی ١۰۰ هکتار است.
    تثبیت استمرار نفت خام صادراتی در سقف برنامه مصوب و جلوگیری از نوسانات روزمره ناشی از مشکلات عملیاتی - فنی مرتبط به تولید نفت خام، ایجاد فرصت مناسب برای تعمیرات اساسی تاسیسات و مخازن موجود در پایانه صادراتی خارگ و جلوگیری از افت کیفیت فراورشی نفت خام تحویلی به سیستم صادراتی از دیگر اهداف اجرای این طرح است.
    قرارداد این پروژه در سال 1389 میان شرکت پترو امید آسیا (به عنوان سرمایه گذار و مالک طرح) و شرکت ملی نفت ایران (به عنوان اجاره کننده مخازن) منعقد شد.
    شهرستان دیلم در 200 کیلومتری شمال مرکز استان بوشهر قرار دارد.

    برچسب ها