عصر خودرو

وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی:

صادرات نفت ایران به کره در سه ماه دوم امسال بیش از دو برابر شد

عصر بازار- بر اساس آمار منتشره از سوی وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی، این کشور مجموعا ۲۵.۳۵ میلیون بشکه یا روزانه ۲۷۸ هزار و ۶۱۵ بشکه نفت خام از ایران وارد کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲۳.۳ درصد بیشتر است.

صادرات نفت ایران به کره در سه ماه دوم امسال بیش از دو برابر شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، آمارهای دولتی کره جنوبی امروز نشان داد واردات نفت این کشور از ایران در سه ماه دوم امسال نسبت به سال گذشته بیش از 2 برابر شد.

    بر اساس آمار منتشره از سوی وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی، در بازه زمانی آوریل تا ژوئن، این کشور مجموعا 25.35 میلیون بشکه یا روزانه 278 هزار و 615 بشکه نفت خام از ایران وارد کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 123.3 درصد بیشتر است. کره در این بازه زمانی در سال گذشته 11.35 میلیون بشکه نفت از ایران خریده بود.

    به گزارش رویترز، ارزش واردات نفتی کره جنوبی از ایران در سال 2011 به 9.36 میلیارد دلار رسیده بود اما این رقم در سال 2015 به 2.27 میلیارد دلار نزول کرد که معادل 42.4 میلیون بشکه است.

    در مجموع واردات نفت کره جنوبی در سه ماهه دوم امسال 4.5 درصد افزایش یافته و به 266.38 میلیون بشکه در این مدت رسیده است.

    بر اساس آمار اداره گمرک کره جنوبی، سئول در بازه زمانی ژانویه تا جولای، سه ماهه نخست امسال، 7.22 میلیون تن برابر با 248 هزار و 616 بشکه نفت از ایران خریده است که بیش از 2 برابر مدت مشابه پارسال است.

    برچسب ها