عصر خودرو

اخراج ۱۴ هزار کارمند در غول فناوری سیسکو

عصر بازار- شرکت سیسکو سیستمز حدود ۱۴ هزار کارمند که حدود ۲۰ درصد از نیروی کار جهانی این شرکت را تشکیل می دهند، اخراج می کند.

اخراج ۱۴ هزار کارمند در غول فناوری سیسکو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، سیسکو که در سن خوزه کالیفرنیا مستقر است، خبر این اخراجها را تا چند هفته آینده رسما اعلام می کند. این شرکت در حال تغییر فعالیتهای خود از سخت افزار به فعالیتهای نرم افزار محور است.

    مایکروسافت، هولت پاکارد (HP) و اینتل غولهای فناوری دیگری هستند که در مواجهه با افول صنعت رایانه شخصی، در سالهای اخیر به تعدیل نیرو اقدام کرده اند.

    مایکروسافت در ژوییه سال 2014 با اعلام حذف 18 هزار شغل در سراسر جهان، یکی از بزرگترین اخراجهای دنیای فناوری را رقم زد. هولت پاکارد هم در سپتامبر سال 2015 اعلام کرد حدود 33 هزار و 300 شغل را ظرف مدت سه سال حذف می کند. اینتل در آوریل اعلام کرد که 12 هزار شغل یا 11 درصد از نیروی کار خود در سراسر جهان را تعدیل خواهد کرد.

    بر اساس گزارش رویترز، سیسکو که تا 30 آوریل بی a از 70 هزار کارمند داشت، در این باره حاضر به اظهارنظر نشد.

    سیسکو در تلاش برای کسب سهم بالاتری از بازار نرم افزاری، به طور فزاینده خواستار مهارتهای مختلفی برای آینده نرم افزار محور است و قصد دارد حاشیه سودش را بهبود ببخشد.

    این شرکت در محصولات جدیدی مانند نرم افزار آنالیز داده و ابزارهای مبتنی بر ابر برای دیتاسنترها سرمایه‌گذاری کرده تا تاثیر کاهش هزینه شرکتهای مخابراتی و سازمانها در سوییچها و روترها را که کسب و کار اصلی سیسکو است، جبران کند.

    سیسکو به کارمندانش بسته بازنشستگی زودهنگام پیشنهاد کرده است.

    برچسب ها