عصر خودرو

یک موسسه مطالعاتی گزارش داد

ایران، چین و آمریکا رکورددار سرمایه‌گذاری در صنعت متانول جهان تا ۲۰۲۰

عصر بازار- یک موسسه مطالعاتی اعلام کرد ایران قصد دارد در طی ۵ سال آینده با سرمایه گذاری ۴.۳۰ میلیارد دلاری در ۱۲ پروژه تولید متانول، ظرفیت تولید متانول خود را حدود ۲۰ میلیون تن در سال افزایش دهد.

ایران، چین و آمریکا رکورددار سرمایه‌گذاری در صنعت متانول جهان تا ۲۰۲۰
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، انتظار می رود صنعت جهانی متانول تا سال 2020 حدود 28.5 میلیار دلار صرف پروژه های آینده نماید. در این میان کشورهای چین، آمریکا و ایران تا سال 2020 بیشترین سرمایه گذاری را در صنعت متانول جهان انجام خواهند داد.

    بر اساس این گزارش، 49 پروژه طراحی شده در طی 5 سال آینده به بهره برداری خواهند رسید که 17 پروژه در چین و 12 پروژه در ایران خواهد بود. مجموع سرمایه گذاری چین در صنعت متانول در این 5 سال 13.44 میلیارد دلار برآورد شده است که بسیار بالاتر از سرمایه گذاری 6.44 میلیارد دلاری آمریکا در این صنعت است.

    12 پروژه متانول طراحی شده در ایران، ظرفیت متانول این کشور را تا سال 2018، به میزان 18.9 میلیون تن در سال افزایش خواهد داد. میزان سرمایه گذاری ایران در این پروژه ها در طی 5 سال آینده 4.30 میلیارد دلار خواهد بود. این میزان سرمایه گذاری ظرفیت تولید متانول ایران را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد. شرکت کاوه متانول شرکتی است که مسئولیت بخش عمده ای از افزایش ظرفیت تولید متانول ایران را بر عهده دارد.

    با این حال، بیشترین افزایش ظرفیت تولید متانول توسط شرکت گیگامتانول موزامبیک صورت خواهد گرفت و این شرکت در این دوره 5 ساله، ظرفیت تولید خود را به میزان 5.3 میلیون تن در سال افزایش خواهد داد.

    برچسب ها