عصر خودرو

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران

خرید تضمینی گندم کشاورزان از ۱۰.۷ میلیون تن فراتر رفت

عصر بازار- مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: با توجه به تداوم خرید در بیشتر استان‌های کشور، احتمالاَ رکورد تاریخ خرید گندم کشور در سالجاری با خرید تضمینی بیش از ۱۱میلیون تن شکسته می‌شود.

خرید تضمینی گندم کشاورزان از ۱۰.۷ میلیون تن فراتر رفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، علی قنبری افزود: تا امروز مقدار 10 میلیون و 763 هزار تن گندم در قالب 1میلیون و 600 هزار محموله از کشاورزان در سراسر کشور توسط 1132 مرکز خرید فعال، تحویل و در مراکز استاندارد ذخیره سازی شده است.
    معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: خرید تضمینی گندم هم اکنون در کشور ادامه دارد و مراکز خرید این شرکت تا اوایل مهرماه محموله های گندم عرضه شده از سوی کشاورزان را تحویل و خریداری می کنند.
    قنبری با اشاره به رشد 33 درصدی خرید در مقایسه با پایان فصل خرید سال 1394، تصریح کرد: در سالجاری تا امروز، در مقایسه با زمان مشابه سال قبل، میزان خرید بالغ بر 40درصد معادل 3میلیون و 100 هزارتن افزایش داشته است.
    مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، استان‌های خوزستان با بیش از یک میلیون و 396 هزار تن، گلستان با یک میلیون و 357 هزار تن، فارس با خرید 896 هزار تن، کردستان 800 هزار تن و کرمانشاه با خرید 720 هزار تن، را به ترتیب 5 رتبه برتر خرید تضمینی گندم در کشور اعلام کرد.
    قنبری خاطرنشان کرد: خرید تضمینی گندم در استان های آذربایجان غربی، اردبیل و خراسان رضوی، از 500هزار تن فراتر رفته و استان های آذربایجان شرقی، همدان و لرستان هم در آستانه خرید نیم میلیون تن گندم قرار دارند و مراکز خرید در تمامی این استانها در حال حاضر فعال است.
    معاون وزیر جهاد کشاورزی بیشترین میزان خرید گندم در کشور را مربوط به دولت هشتم و در سال های 1383تا 1385 با خرید بالای 11میلیون تن اعلام و تأکید کرد: با برنامه ریزی اصولی و تعیین و تدوین سیاست های دانش محور در زمینه افزایش تولید در دولت تدبیر و امید و وزارت جهاد کشاورزی ، امسال نیز برای دومین سال متوالی کشور در زمینه تأمین گندم مورد نیاز خودکفا شده و با آهنگ فعلی خرید، امکان شکسته شدن رکورد تاریخ تولید و خرید گندم در کشور دور از واقعیت نیست.
    مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: ارزش ریالی کل گندم ها حدود 137هزار میلیارد ریال است و تاکنون حدود 45 درصد از مطالبات گندمکاران پرداخت شده که دلایل عمده کندی پرداخت ها نیز مشکلات مالی دولت به واسطه کاهش درآمدها و افزایش حجم خرید می باشد.
    قنبری در پایان تصریح کرد: باقیمانده طلب گندمکاران براساس اولویت تحویل گندم ها با تامین اعتبارات لازم و به مرور زمان توسط بانک کشاورزی به حساب کشاورزان واریز و تا پایان فصل خریدتمامی مطالبات این عزیزان تسویه خواهد شد.

    برچسب ها